sağlık olsun ama paran da olsun(bu devirde)

Şehriye teyze tam bizim apartmanın karşısındaki evde oturuyor. Sokağımızın bahçesi olan tek müstakil  evinde. Teyze dediğime bakmayın,ağız alışkanlığı işte. Yaşı bana göre öyle çok değil, altmışların ortası.Kendisine de çok iyi bakar, yaşsız insanlardan.
Ama hey hak, ruh belki genç ama beden kullandıkça eskiyor, tabii ki arıza moduna geçiyor arada. Geçen sabah  telefon açtı bana. Bu arada benim ev telefonum ve Şehriye teyze'nin ev telefonu hala duruyor. Kapattırmaya kıyamıyorum. Artık sayılı kişilerde kaldı ev telefonu. Mesela bizim evin ev telefonunu, iki kişi çaldırıyor; biri kendi teyzem ,diğeri Şehriye teyze. Annemler bile kapattırdı, niye boşuna para vericez, diye.
Çalan ev telefonunda  Şehriye teyzemin sesi çınladı;
-Aloo, hııh evde misiniz?diye çaldırayım dedim, kahveyi koy, geliyorum.
Bu gün doktora gidecekti diye biliyorum, havadisler var galiba ,dedim kendi kendime. Bacakları ağrıyor, özellikle sol bacağım diyor ,başka da bir şey demiyordu son aylarda.
Bir vakit sonra geldi oturdu cam kenarındaki berjer koltuğa.Kahvelerimizi de yaptım.Şekerli içer, birde yanına mutlaka tatlı bir şeyler sever.Artık kuru meyveymiş, çikolataymış,lokummuş ,ne varsa.
Ağrıyan bacağı için bir arkadaşın tavsiyesi ile bir ortopedi profösörü bulmuş,sabah erkenden ona gitmişler kızıyla. Doktorun çalıştığı hastanede taa karşıdaymış, ünlü bir hastane zincirinin en son açılanlarından.
'Aman ne hastane 'diyor, sanırsın 7 yıldızlı otelmiş. Kapıda aracını bile kendin park edemiyorsun,valeler alıyor,onlar parkediyor.
Höpürdeterek kahvesinden bir yudum alan Şehriye teyze alı al moru mor ,anlatıp duruyor;
- Ay anacım bu devirde doktor olucan, adını da duyurdun muydu, gelsin paralar.
- Eksik olmasınlar yine de.Bir yerimiz ağrıyınca koşturup gidiyoruz,sistem böyle onlarda hakkını alıyor.
 - Sağlık bu kızım herkes en iyisini hakeder. Parası olana iyi muayene ,en iyi olanaklar, olmayana 'e hadi ömrün buraya kadarmış'
Havadisini patlattı sonunda
 -Muayene falan tamam, zaten ben her tetkikimi götürmüştüm, ekstra bir şey yapmadı,baya da bilgilendirdi. Ameliyat dedi.Şartmış.Merak ettim tabii;
 -Eee bu bize kaça çıkacak doktor bey dedim,.Yaşı da bana yakın haa. Ne dese beğenirsin;
-Paket fiyat 80.000.-TL(seksen bin)
benim kıza kaş göz ettim, hemen toparladım pılımı pırtımı kalktık.Ayol zaten muayeneye 700 -TL bayılmışım, birde bu fiyatlar yeni yılda zamlanacakmış.
100.000.-TL olur artık.
-Bak yine sinirlendim, diye kahvesinden bir yudum daha aldı.
-Muayenesi 700 TL mi???! baya pahalıymış.
-Evet bir şey de yapmadı, kilo ,boy ölç, iki kontrol bol bilgi.İnternette yazıyor onlar , diye mırıl mırıl söylendi lokumu ağzında çevirirken.
 Benim  Civelek bile susmuş dinliyor ki iki kişi konuşurken ,herkesten çok cıvıldayıp,şakır mavi tüylü miniğim.Sever Şehriye teyzesinin muhabbetini,o konuştukçe ,civelek daha çok öter.Didişirler genelde. Bu gün o bile şaşırmış gibi tıkır tıkır kafeste dolanıyor.
-Protez mi takacaklar, araba mı satıyorlar anlamadım.Ahh ahh bu memlekette paran kadar sağlığın var kızım, dedi. Çok para verirsen en iyisi, yoksa Allah ne verdiyse. Neyse araştıracağız, mutlaka daha iyi doktorlar, daha iyi hastaneler,daha uygun fiyatlar vardır. Bakacağız artık.Bu tecrübe oldu...
Kahve de pek iyi geldi, ellerine sağlık ..Hadi açta TV 'yi Çağla Şıkel'e bakalım kim çıkmış, ne anlatıyor...
🚑
Sağlık sorunları ile paranın ilişkisi son dönemlerde ne kadar çok arttı.Sağlık Turizmi diye bir kavram var artık mesela. Hastanelerde yabancı hasta danışma masaları kurulmuş. Turizm, eskiden gezmek görmekti, şimdi paralı hastaları çekmek amacıyla farklı bir tanıma daha kavuşmuş. Haksız mı Şehriye teyzem, paran varsa ,sağlığın da var ,diye düşünmekle.Aile hekimine gidersiniz yüzünüze bakmaz,ilaç yazar sadece.
Büyük büyük özel hastaneler bilmem kaç lira paralar ister. Devlet hastanelerine gitmek istersiniz, bilmem kaç gün sonraya gün verirler.Zaten kalabalık sizi daha çok hasta eder. Sağlık hizmetleri ,devletin her vatandaşına eşit koşullarda, eşit imkanlarda sunulabilmeli.Devletin en önemli iki işi ; bir eğitim ,iki sağlık olmalı.
Hem de en iyisinden..

Velhasılıkelam, bu son hafta içerisinde sağlıkla ilgili farklı bir kaç olay yaşadım.Hepsinde de ayrı manzaralar gördüm,ayrı deneyimler edindim.
Yine de şifamızı bulduk ,tedavilerimizi olduk .Şükürler olsun.
Allah beterinden korusun.
Sağlığımıza çok iyi bakalım.
Çok çook iyi bakalım.

dipnot: Anlatım kurgu olsa da olay ve fiyatlar tamamen gerçeği yansıtmaktadır.

32 yorum:

  1. "Her şeyin başı sağlık" sözü ne kadar da doğru. Güzel bir kurgu olmuş. 👏

    YanıtlaSil
  2. Şehriye teyzeye geçmiş olsun. Bu devirde bi eğitim bi de sağlık tamamen özele dökülmüş durumda, bi taraftan doktorlar da emeklerinin karşılığını alamamaktan sızlanıyor, bi taraftan bizler... Sağlıklı olalım, muhtaç da olmayalım, eksik de kalmasın yine onlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki eksik olmasınlar, canımız yandığında koştura koştura gidiyoruz yine doktora. Bizde hemen her konuda bir başıboşluk bir kuralsızlık var gibi.Oturmuş bir sistem yok ,sağlıkta da eğitimde de ha bre bir şeyler değişiyor.

      Sil
  3. Can küçük bir yağ bezesi aldırmıştı. Yakın diye buradaki bir hastaneye pansumana gitti . Üç sene önceydi sanırım 800 lira pansuman ücreti demişler. Altı üstü tentürdiyot sürüyor. Artık bana beş on bin lira borcu var :D

    Bu arada tabii ki ev telefonumu kapattırmıyorum. Sadece su siparişi veriyor olsam da dursun o bir yerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev telefonu bu bencede dursun bir kenarda, ilerde antika olur:)

      Sil
  4. para=sağlık diyorum ben de. Devlet hastanesine gitmek için bol zaman ve bol sabır gerekli. Diyelim izin aldık işten muayene günü de tamam. Mutlaka birtakım test isteyecek doktor. Aynı gün ne mümkün, bilmem kaç gün sonra sonuç al. Doktor randevusu kopar ama asla aynı saatte görüneme doktora. Randevuyu önceden almış olmama rağmen, bir tam gün beklemiştim sadece mamografi çektirmek için hastanede. Sonuç almaya gittiğimde de 3 saat bekleme fişi elimde ayakta beklemiştim. Hatta o kadar yılmıştım ki, sonucu doktora göstermeden vazgeçtim, bilmem ne kadar beklemekten korkarak :(( Burası Ankara birde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışırken daha zor sağlık sorunları ile uğraşmak.

      Sil
  5. Sağlıklı huzur dolu günler :) sağlık her zaman çok önemli hiçbir şeyin olmasın sağlığın olsun başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Paran olursa saglik sorunlarin da kolay cozuluyor

    YanıtlaSil
  7. Evet size sonuna kadar katılıyorum. Hem para hem sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Doktor hastayı müşteri olarak görmemeyi ne zaman bırakırsa düzelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aile hekiminden bir kere fırça yemişliğimiz var, niye numara almadan geldiniz diye.Neymiş hasta sayısı eksi olacak. Haklısınız bire bir müşteri:))

      Sil
  9. eveeet yaa ikisi de olsa iyi olur. ekonomi noldu zamlar maaşlar filan memnun musunuuuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla %10 zammın neyinden memnun olucam .Yüzde 26 dan aşağı beklemiyordum yüzde 10 zammı olur ,eflasyon almış başını gitmiş.Neyse sinirlendim bak yine.

      Sil
  10. Sağlık çok önemli bir mevzu. Özel hastanelerden uzak durmak ise en güzeli. Zira para tuzağından başka bir şey değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devlet hastanelerinde aylarca sıra bekleyeceğine ya da gördüğün bir doktoru bir daha bulamayınca özel hastanelere mecbur kalınıyor.Para tuzağı konusuna katılıyorum.

      Sil
  11. İyice zorlaştı bu işler. Nereden tutsan elinde kalan bir sistem. Haklısınız, sağlıklı olmak da paraya endeksli artık. Hepimize sağlıklı günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileğinize katılıyorum, sağlıklı günler olsun.

      Sil
  12. :( Bu konuda ben de muzdaribim. Zaten yazıma siz de yorum yapmıştınız. Tamamlayıcı sağlık sigortası da maşallah az uz çıkmıyor! :(

    https://www.rehitu.com/2019/01/hastane-sras-online-beklenir.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklar hasta olunca insan elinden ne geliyorsa yapıyor, sağlıklı günler olsun.

      Sil
  13. Ahh herkese lazım öyle bi Şehriye teyze eski evimde tam da böyle tatlı bi teyze vardı. Yer içerdik birlikte. Öyle güzel anlatmışsınız ki kahveyi höpürdetmeler falan burdan aldım kahvenin kokusunu :)
    Aman Allah sağlığımızı elimizden almasın. Allah hastanelere düşürmesin. Doktoraları da başımızdan eksik etmesin...

    YanıtlaSil
  14. para ve sağlık, aslında birbirinden uzak olması gereken kavramlar ama bizde yanyana olmadan olmuyo..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hasta mıyız ,müşteri miyiz.. bazen anlaması zor.

      Sil
  15. Gecmis olsun canim. Parasiz saglik olmuyor ilaciydi bakimiydi, sigortali bile olsan para gidiyor.

    YanıtlaSil
  16. Para olmazsa beş paralık adamlara muhtaç oluruz.

    YanıtlaSil