anne böreği (böyle de kabarılmaz ki)



Yufkacıdan aldığım yufkalardan üçünü buzdolabına atmıştım.Aslında yufkacımız hemen iki sokak üstteki küçük meydanda.Dolaba atmama gerek kalmıyor, lazım oldu mu bir koşu alıp geliyoruz.  Bize büyük kolaylık oluyor.Bu gün bir börek yapasım gelince ,dolaptaki yufkaları kullanayım da fazla beklemesin buzlukta dedim, hani orada duracağına, midemizde dursun misali.
Doğaçlama ortaya çıkan, elde olan malzemelerle yapılıvericek bir börek ;
🍴3 adet yufka,
 🍴2 adet yumurta,
🍴1 su bardağı süt,
🍴3/4 su bardağı sıvı yağ,
🍴1 su ardağı maden suyu,
🍴2-3 çorba kaşığı yoğurt (sulu tarafından)

İç malzeme;
 🍴beyaz peynir + maydanoz ( ya da kıyma kullanabilirsiniz)

Büyük kare bir borcam kullandım pişirmek için. Bir tam yufkayı en alta serdim.
Diğer yufkaları parçalayarak ,aralarına sıvı malzemeleri çırparak hazırladığım sosla ,ıslattım. Ortasına peynir+maydanoz karışık harcını serdim.Tekrar yufka parçaları, en üstü bohça misali alttaki yufka ile kapattıktan sonra, bıçakla kare kare keserek dilimledim.(Kat aralarını çok fazla ıslatmanıza gerek yok ,çünkü+) Kalan sos ve maden suyundan kalanı da böreğin üzerine boca ederek, buzdolabına dinlenmeye bıraktım. Bir gece bekledi dolapta kendisi. Üzerini kaplayan ,taşan sosu iyice çekti.
Ertesi gün 180 derece ısıda fırında misler gibi pişti.
Bir oldu ki ,bir kabardı ki peh! içide yumuşacık,sanırsın su böreği mübarek.
İster kahvaltıya, ister çayın yanına ya da yemeğe her tür gideri var bu böreğin.
Ne de olsa anne böreği..
Ben yaptım diye söylemiyorum ,çok güzel oldu.

Ağız tadınız yerinde olsun,
güzel pazarlar...

17 yorum:

  1. Süper görünüyor. Afiyet olsun😊

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık anne böreği böyle yapılır.

    YanıtlaSil
  3. Oy oy oy elinize sağlık muhteşem

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun, elinize sağlık, çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. maşallah maşallah aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
  6. Oh elinize sağlık harika olmuş afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    www.insanadavet.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Oy oy leziz gözükyor :) Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  9. 3 adet yufka yetiyo o zaman..leziz gözüküyo,elinize sağlık,afiyet olsun efenim..✔😊

    YanıtlaSil
  10. Oyy oyyy diyorumm! Efsane görünüyor. Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Amanın missler gibi ellerinize sağlık :*

    YanıtlaSil
  12. harika görünüyor vallahi elinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Anne böreği gibisi var mı ? Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık Mehtap Hanımcım.

    YanıtlaSil
  14. Süper kabarmış,afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,
    Ben de hep böyle yaparım. Bekletince gerçekten daha da güzel oluyor. İşin sırrı bu sodalı böreği bekletmekte bence ;) (bende bugün sistemsel bi hata var sanırım iki yorum yazmış olabilirim) hangisi hoşunuza giderse artık :D

    YanıtlaSil
  16. Puf puf kabarmis gercekten, eline saglik 😊

    YanıtlaSil
  17. Çok benzer bir tarifle yapıyorum ve evet ben de annemden öğrendim, aynennn dediğin gibi kabarıyor ve enfes oluyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil