ıhlamurun faydaları



 Sıcak içecekleri beğenime göre sıralarsam;
1-Çay,
2-Türk kahvesi,
3-Ihlamur
4-Salep,
olarak sıralanırlar.Salep ve ıhlamur ,kış aylarında hem şifa niyetine, hem ısınmak niyetine sık sık kaynar mutfağımızda.Bu yaz sonu Altınoluk'taki meydanda köşedeki manav teyzeden aldığım ıhlamur, bizi baya idare etti. Gerçi hem yaprak hem çiçek karışık bir ıhlamurdu. Ihlamur ağacının asıl çiçekleri faydalı derler. Ay nasılda güzel kokar ilk açtığında o çiçekler mübarek .Sadece çiçeklerinden almak isterseniz ,ıhlamur çiçeği olarak ayrıca satılıyor aktarlarda, kuruyemişçilerde. (100 gr çiçek ıhlamur 20.-TL)
                  Ihlamur cam  veya porselen demlikte demlenirse, daha sağlıklı bir demleme oluyor. Şimdi artık bitki çayları için özel cam demlikler var. Bir tutam ıhlamuru soğuk sudan geçirip, henüz kaynamış suyu üzerine ilave edip, yaklaşık  10 dakika bekletirseniz ıhlamur çayınız hazır hale gelir. Tabi bu yeni böyle, eskiden rengi koyulaşana kadar demlenir, hatta aynı ıhlamur, gün içinde tekrar tekrar demlenirdi. Artık bu tip demlemelerin , faydalı olmadığı belirtiliyor.
Demlerken içine limon dilimi, elma kabuğu, ayva dilimi ,karanfil,tarçın kabuğu atabilirsiniz , tatlandırmak içinde biraz bal yeterlidir.
               Ihlamur neye iyi gelir dersek, tabii ki soğuk algınlığı, nezlemsi durumlar, boğaz ağrısı ilk sayacağımız şeyler. Ama ıhlamurun artı etkileri de var. Mesela sakinleştiriyor, iyi bir uyku sağlıyor , mide-bağırsak sisteminde rahatlama sağlıyor. Çay,kahve gibi keyif verici bir etkisi de var. Ihlamur tek kelime şifalı bir bitki. Hasta olsanız da olmasanız da içebilirsiniz.
Biz son üç-dört gündür hastalık dolayısıyla içiyoruz. Evde İnfluenzaA virüsü kapmış yani grip olmuş bir eş var. Aman dikkat diyeyim, grip çok salgınmış.
Üstüne üstlük haberiniz olsun ,grip için verilen ilaçta eczanelerde zor bulunuyor.

Herkese sağlıklı bir hafta sonu diliyorum..

27 yorum:

  1. 1 bardak sür
    1 çubuk tarçın
    1 çay kaşığı ucu zencefil
    3 tane kakule
    kaynatın üstüne toz tarçın serpin. kışın bunu tüketin ben rahatsızlanmıyorum, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı reçete için teşekkürler. Denemeli 🤗

      Sil
  2. Geçmiş olsun. Ihlamur benim için de kış aylarının olmazsa olmazı. Hem kokusu, hem tadı bir harika. Afiyet olsun ☕️

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    "Ihlamurun Faydaları" konu başlıklı paylaşımınızı okudum. Bu ıhlamuru alüminyum bir çaydanlığın içinde kaynatır, rengi koyu kahverengiye dönene kadar içerdik. Oysa, ne kadar yanlış bir uygulama yapmışız. Ihlamur da aynı çay gibi kaynamış suyun içine atılır ve sadece bir kez ne çıktıysa o kadar içilirmiş.

    Bitki çaylarını demlemek için üretilmiş bulunan cam demliklerden ben de almıştım. Evde bitki çaylarını bu demliklerde demliyoruz. Gerçekten çok da güzel oluyor. Tabi porselen olursa, daha bir lezzetli oluyorlar. Aşağı yukarı sıcak içeceklerle ilgili benim beğeni listem de sizinkine yakındır.

    Bu yararlı ve güzel paylaşım için emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzerine su çekip yeniden kaynatıp içerdik. Zamanla doğru bilinenler yanlış, yanlışlar doğru oluyor 😊

      Sil
  4. Yine de ben ıhlamurun o çok demlenmiş altın rengine bürünmüş halini çok seviyorum :) Ama sanırım bende çaydan sonra adaçayı geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaçayı kokusu biraz ağır geliyor ama içerim yinede arada.

      Sil
  5. ay ilaç gibi bişi diy mi buuu adaçayı daa hihi :) hasta olunca içiyom tabiii :)

    YanıtlaSil
  6. Vay be güzel güzel bilgiler denerim üşenmezsem canım :D

    YanıtlaSil
  7. kahveyi ben de seviyom ama çok fazla gaz yapmaya başladı şu sıralar, ben de azaltmıştım bunu.. 🤔 ıhlamura limon sıkılırsa daha etkili oluyo,kış boyunca üşütmeden evvel en az 1-2 tane içmek iyi olyo.,eskiden çok içerdim mesla..🙂 bitki çayları için özel cam demlikleri hatırlattığınız iyi oldu,çok yerinde olcak bizim için..elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  8. Ihlamuru kisin cok severim ama son yillarda bahcemde de bol yetisen adacayi favorim. Bogaz agrisina birebir 😊

    YanıtlaSil
  9. Eşinize geçmiş olsun. Dışarı çıkınca ıhlamur alayım ben de. Hatta çiçeğinden...:) Çiçeğin ayrıca satıldığını bilmiyordum açıkçası.

    YanıtlaSil
  10. Ihlamur kokusuna ve çiçeğine bayılırım. Ağacının altında bol bol koklarım, arılara dikkat etmek gerekli tabii :)
    Adaçayı da çok iyi dezenfektantır boğaz için, her ikisi de özellikle kışın çok tüketilir bizde...
    Acil şifalar dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim ıhlamur kokusunu. Teşekkür.

      Sil
  11. Limonla beraber süper oluyor ıhlamur

    YanıtlaSil
  12. dün bir arkadaşım yapmıştı içtim..şimdiye kadar içtiğim en çeşitli ıhlamurdu..içinde tane karabiber bile vardı..bayıldım

    YanıtlaSil
  13. Ihlamurun kokusu da şifa gibi..

    Bu arada merhaba :)

    YanıtlaSil
  14. Çay, sahlep, kahve ilk 3 üm kesinlikle. Bu ara hastalıktan ötürü ıhlamuru da fazlasıyla tüketir oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salgın var ortalıkta, sıcak içeceklere devam.

      Sil