aç mı kaldın sen?

Yıllardır bitemeyen caddenin karşısındaki inşaatta, aman bir faaliyet bir faaliyet.
Harıl harıl çalışıyorlar. Sabahın erken saatinde bir onlardan ses geliyor, birde
üst kattaki komşunun cam kenarına koyduğu ekmeği kapışan martılardan.
Uçarlarken öyle bir pike yapıyorlar ki cama çarpacaklar sanıyorum.Neyse teğet geçiyorlar.
Bu günkü vaka sayısı 359 kayıplarımız 4. Bakan her geceki açıklamasını yapmış.
Uykudan önce. Korku masalı.
Gazetelerde İdlib'de 3 askerimizin şehit olduğunu öğrendim. Makamları cennet olsun.Memleket onları asla asla asla unutmamalı. Salgın derdine düşenler,
senelerdir süregelen can acılarımızı unutmamalı.
Biz tuhaf huyları olan milletiz .Belki insanlık genelde öyle.Diğer toplumları bilmiyorum. Bir zamanlar değersizleştirmeye, itibarsızlaştırmaya çalıştığımız,kimi zaman şiddete maruz kaldıkları için isyan ettirdiğimiz ama sonuçta ellerine düştüğümüz sağlık çalışanları için,dün akşam alkışlama etkinliği vardı.
Saat 21.00 de balkonlardan, pencerelerden alkışlandı fedakar, cefakar,çalışkan
sağlık çalışanları. Allah güç kuvvet versin onlara.
Her zaman dua ettiğim meslek insanlarındandır doktor, hemşire ve diğer sağlıkçılar.

Evet nasıl bir ilhamsa her gün yazasım geliyor. Sanırım kendimi moral açısından en rahat ,en iyi bu mecrada buluyorum. Hem blogları okumak, hem yazmak iyi gelmeye başladı.
Bir de misafirim var ben bunları yazarken.
Tam karşımda bir içeri bakıyor, bir dışarı. Üst katta ekmekler bitti anlaşılan,diğer
katları dolaşmaya çıkmış.
Cam kenarına ekmek vb. yem olarak koymayı sevmiyorum. Sonuç olarak apartman katlarında yaşıyoruz alt katımız ,üst katımız var. Komşularımıza rahatsızlık vermeye mahal yok. Yiyecek mi vereceksin, arka tarafta kocaman bir parkımız var ,orada yapılacak bu işler.
Kuşlar, kediler ,köpekler //zamanında yeterli ve gerekli barınaklar yapılmış olaydı bu kadar sokak hayvanı olmayaydı iyiydi ya neyse // bu dönemde aç ve ilgisiz kalmış olabilir.
Onları da unutmamak lazım..



13 yorum:

  1. Nelerle mücadele ediyoruz gerçekten, tam korku filmi. Şu izlediğimiz bilim kurgular artık kurgu değil resmen gerçek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sabah gerçek bu diye düşünüyorum.

      Sil
  2. Cenabıallah benim rahmetim herşeyi kaplamıştır diyor. O halde ayırım yok. Her canlıya ve cansız bildiğimiz bütün varlıklara karşı bir sorumluluğumuz var. Şuurlu olmak ve şuurlu yaşamak. Kaldırım taşları arasınad çıkan küçücük çiçekler var onlar bile sevilsin ister, koklansın ister, değer verilsin ister. Küçüklük de büyüklük te izafidir. Büyüklük alicenaplıktır. Nece cüceler vardır ki devlerden büyüktür, nice devler vardır ki cücelerden de küçüktür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne alemler yaratmış Yüce Allah.Etrafı gözlemlediğimizde hayran ve şaşkın kalıyoruz. Ama arada cezamızı da gönderiyor.

      Sil
  3. Cam kenarını denedim ben bir kere..Bir çift kumru gelip duruyordu ,ben de onlar için ekmek,bulgur koydum.2.gün sonunda ek olarak birkaç kumru,2-3 koca siyah karga ve martılar minnacık cam kenarımda adeta savaşa girdiler.Birbirlerine vurmaktan tüyleri uçuşmaya , açık penceremden içeri dolmaya başladı.Ben de vazgeçtim.2-3 gün gelip beklemeye başladılar karşımda,cam kenarına konmadan.Baktılar ki bir şey yok,daha da gelmediler.Bir tek istisnasız bir çift kumru gelir ,dönüp durur etrafımda sonra kombinin üzerine tüner.Kovalama faliyetlerim şu an için olumlu sonuç vermiyor,arsız çıktılar biraz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hemen alışıyorlar yem veren evlere:)
      O kumruları sorma çok yılışıklar, kovacam diye canım çıkıyor.Yoksa hemen gelip yuva yapıyorlar balkona:)

      Sil
  4. Mehtap hanım çok zor günlerden geçiyoruz allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiin, demekten başka birşey yapamıyoruz.Bir de evde bekliyoruz:(

      Sil
  5. Sokak hayvanlarına duyarlı olmak çok güzel, sağlık çalışanları her türlü övgüyü hak ediyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. En başta sağlık çalışanlarımızın sağlıklı olmasını dilemeliyiz..

      Sil
  6. tatliş martılaaar :) evet evet hep yaz, hiç bu kadar aktif olmamıştın seeen :) düşünme çooook :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazınca bir rahatlıyorum galiba canımcım:)

      Sil