Elmalı Tatlı

Haftaya tatlı başlamak için;

3 adet elmayı dilim dilim doğrayıp, yağlanmış küçük boy cam tepsiye dizin. Elmaların üzerine 2 çorba kaşığı tozşeker, 1 çay kaşığı tarçın, vanilya karıştırıp serpeleyin.1 çay bardağı cevizi de üstüne ufalayıp,verin fırına 20 dakika kadar 160 derece de pişsin. 

1 yumurta, 1 çay bardağı süt, 1 çorba kaşığı tereyağ, 1çay bardağı  pudra şekerini ,4 çorba kaşığı(dolu dolu) un ve 1/2 paket kabartma tozunu mikserle 1-2 dakika çırpın, koyu, boza kıvamında bir karışım oluyor.(varsa 1 çay bardağı krema da ilave edebilirsiniz)

Fırından aldığınız elmaların üzerine bu hamur harcını döküp, tekrar fırına verin.20 dakika daha 16 derece de pişsin.

İşte altında pişmiş elmalı tatlısı, üzerinde  yumuşacık keki ile mis gibi bir Elmalı Tatlı.

Ağız tadıyla, sağlıkla,afiyet olsun..

28 yorum:

  1. Günaydın. Ellerinize sağlık afiyetle yiyin. 🌺

    YanıtlaSil
  2. Hem kolay hem leziz bir tarife benziyor. Bunu deneyeceğim Mehtap teşekkür ederim 🙏😊🎈🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, gayet kolay,şipşak tatlı:)

      Sil
    2. Yaptım ve az önce yedik. Üzerine dondurma da koydum. Çok hafif ve çok leziz oldu. Yapması da pratik ayrıca. Çokkkkk teşekkürler Mehtapcığım 🙏😍🌺😊🤚

      Sil
    3. ay ne güzel, beğenmenize sevindim. Afiyetler olsun.

      Sil
  3. Haftaniz tatlı geçsin öyleyse. Mis gibi kokuyordur ve leziz gozukuyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun .
    Evdekiler yese yapardım. Değişik tatları pek seven yok evde ben hariç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama bu değişik değil ki elmalı,cevizli tarçınlı kek sayılır:) Kışın en çok yapılanlardan..

      Sil
    2. Bizimkilere göre değişik:)))
      Sade yada çikolatalı yiyorlar keki. Içinde başka birşey olunca yemiyorlar.

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım benim afiyet olsun denerim 😊 sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ay bayıldım, ne kadar enfes duruyor <3 kaydettim, muhakkak deneyeceğim, ev şöyle güzelce elma koksun misler gibi. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Tek gözümü kapatıp baktım fotoğraflara, ah şu rejimlerin gözü kör olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy sen bakma diyecektim:) ama yağı az un da öyle aslında sağlıklı.Biraz şeker var sadece.

      Sil
  8. Elma-tarçın-ceviz üçlemesine bayılırım. Malzemenin önceden fırınlanması çok iyi. Son görüntü harika ötesi. Yılbaşı tatlısı olarak yapmak istiyorum. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. Immm, çok nefis görünüyor, deneyeyim ben bunu. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Offf nasıl canım istedi! 1 top vanilyalı dondurma ile müthiş olur!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden olmasın,hele ılıkken olursa o dondurma daha lezzetli olur.

      Sil
  11. oy oy oy bayılırıım saol tarif için heyooooo :)

    YanıtlaSil
  12. Çok pratik görünüyor eline sağlık ☺️

    YanıtlaSil