Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun


Ne şanslıyım ki Cumhuriyet Bayramımızın 100. Yılını Ankara'da kutlamak nasip oldu.  Üniversite arkadaşlarımızla yaptığımız buluşmaları bu yıl Ekim ayının en güzel haftasına denk getirip hem bu özel günde Ankara'da olduk hem de uzun yıllardır görmediğim gençliğimin şehrinin son halini görmüş oldum. Anıtkabir'i gittiğimiz ilk gün cuma günü ziyaret ettik, çok kalabalıktı.
 Kaldığımız otel Anıtkabire yürüme mesafesindeydi , ertesi gün inanılmaz bir kuyruk vardı, her yerden otobüsler gelmişti. Pazar günü ise tüm caddeler kapatılmıştı, vatandaşlar çoluk çocuk genç ihtiyar yürüyerek akın akın Anıtkabire sabah erkenden gelmeye başlamışlardı. Çok gurur verici çok duygulu çok mutlu bir olay.
Ankara 'da otobüsle panoromik şehir turu yaptık ,Ankara tabii ki çok değişmiş, çok büyümüş ,kalabalıklaşmış geldi bana.  Eski hali kesinlikle daha özel ve daha güzel ve daha düzenli idi. Şimdi her yerde olduğu gibi benzer yüksek yapılaşma düzensiz bir şekilde Ankara'yı da betonlaştırmış. 
Çok fazla çocukluk ve gençlik ilk anılarım var. Onların hatırına hep güzel görmeye çalıştım. YHT ile gittik aman ne kadar devasa bir tren garı yapılmış ama duygusu yok, bomboş bir yer. Üç kat, bir sürü dükkan ,hepsi boş. Bir de yanına AVM yapılmış.Bir tek çıkışta sol tarafta çınarların gölgesindeki bir kaç yiyecek yeri , cafe falan güzel, çınarların hatırına o da. Eski Garı aradı gözlerimiz, arkada bir yerlerde kalmış.
Bak bu paraşüt kulesi de bana çok enteresan ,eğlenceli gelirdi bir zamanlar, o da faal mi bilemedim. 

İyi ki gidip gördük tekrar bu güzel Başkentimizi. Her yer Türk bayraklarımızla, Atatürk posterleri ,resimleri ile donatılmıştı.
Her yerde marşlar çalınıyordu. 10. yıl marşı, İzmir Marşı keşke bir de etkileyici bir 100. yıl marşımız olaydı. Bir çok beste yapıldı ama etkileyici bir tane çıkmadı sanki. Ortak paydada buluşulamadı, bir 10.Yıl marşı  bir İzmir marşı gibi mesela.
Kale benim yaşadığım dönemlerde böyle değildi tabii ki ilk kez gördüm bu halini, çok güzel turistik bir yer olmuş. Biraz dolaşıp bir kahve içimi oturduk.

Güzel bir üç gün geçirdik hem arkadaşlarla geçen zaman güzeldi hem de 100. Yılda Ankara'da olmak özeldi.
İlelebet Yaşasın Cumhuriyetimiz.

7 yorum:

  1. Ankara'nın tartışmasız en sevdiğim yeri 1.ve 2.meclis. Kaç defa gitsem yine heyecanla, duygu yoğunluğuyla gezmeyi çok seviyorum. ne iyi yapmışsınız gezmekle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara yeri ayrı tabii ki, çok özel bir şehir.

      Sil
  2. Ne güzel bir zamanda gitmişsiniz, hem buluşma hem bayram birlikte daha anlamlı olmuş.. :)

    YanıtlaSil
  3. Ayy ne kadar güzel ya, bize ne zaman kısmet olur ziyaret etmek acaba.??

    YanıtlaSil
  4. Ankara'mız çok güzeldir, aslında yapılarda problem yok son yıllarda çok fazla göç aldı maalesef bu da yaşanılırlığını İstanbul gibi yaptı. Kısacası küçük İstanbul oldu. Doğma büyüme buralıyım ben bile kaçmak istiyorum bazen, karmaşası yoruyor. Ankara'mıza hoş geldin ve Cumhuriyetimizin 100.yaşı kutlu olsun. :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Bu yazınızı kaçırmışım. Okuduğumu ve yorum yazdığımı sanıyordum, ama yanılmışım. Cumhuriyetimizin 100. yılını Ankara'da kutlamak bana da nasip olmalıydı, ancak olmadı. Nasip değilmiş diye kendimi avuttum.
    Görsel paylaşımlarınızdan anlaşılıyor ki, Ankara'nın en tarihi ve Cumhuriyetimiz için en güzel ve en önemli yerlerini de ziyaret etmişsiniz.

    Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu olsun. Cumhuriyet kutlamalarını bu bir yıla yaymaları gerekirdi. Yani 1 Ocak 2023'ten 31 Aralık 2023'e kadar Cumhuriyet yılı ilan edilip kutlanmalıydı.

    Malumunuz olduğu üzere ne Cumhuriyeti, ne de Cumhuriyeti kuran ve bizlere emanet eden ulu önder Atatürk'ü sevmedikleri için, Cumhuriyetimizin bu 100. yılı kutlamaları bana göre çok cılız geçti. Dile kolay, bu bir asırlık zaman dilimidir. Yaşanan zorluklar ve mücadeleler... Cumhuriyet öyle kolay kurulmadı...
    Selam ve saygılarımla.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil