Çaylı Kek


ÇAYLI KEK

Taa eskilerden kalma bir kek tarifi çaylı kek.
Ama eskimeyen ,yumuşacık ,kakaolu güzel bir tarif.

*4 adet yumurta,
*1 su bardağı çay,
*1,5 su bardağı toz şeker,
*4/3 su bardağı sıvı yağ,
*2-3 çorba kaşığı kakao,
*3 su bardağı un,
*1 paket vanilya,
*1 paket kabartma tozu,
*1 tutam tarçın.

-Oda ısısındaki yumurtalar ve şeker koyu yoğurt kıvamına gelene çırpılır,
-Önceden demlenmiş ve ılıtılmış 1 bardak çay ve sıvıyağ ilave edilip,çırpmaya devam edilir.
-Başka bir kapta elenerek karıştırılmış un+kakao+vanilya+kabartma tozu karışımıda ialve edilerek kek hamurumuz tamamlanır,
-İyice yağlanmış kalıbımıza dökülen kek ,önceden ısıtılmış 180 derece ısıdaki fırında pişirilerek,
çayın yanında sohbete eşlik etmeye hazır hale gelir.


                                                                AFİYET OLSUN

23 yorum:

  1. Çok nefis görünüyor bir dilimini aldım çayın yanına gidiyorum.

    YanıtlaSil
  2. ÇOk güzel olmuş ellerine saglık.Kek çok sevılıyor çay yanında harıka olur.

    YanıtlaSil
  3. Çayda severim kekide severim ikisi bir arada olursa afiyetle çok yerim:)

    YanıtlaSil
  4. işte bu benim favori kekim ellerine sağlık
    akşama sülümanlı dizi keyfine yetiştireyim:)))))

    YanıtlaSil
  5. bir arkadaşımda yemiştim.çok da beğenmeme rağmen nedense ben hiç denemedim.ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarifler o kadar çok ki bazen hangisini yapsak diye şaşırıyoruz...

      Sil
  6. Çok güzel bir kek olmuş, annemin bir arkadaşı yapardı.Çok severim.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarifin adı anne kekide olabilir aslında çünkü benimde annem sık yapardı.Teşekkürler...

      Sil
  7. BEN BU TARİFİ ARADIM GEÇENLERDE BULAMADIM VAZGEÇMİŞTİM DEFTERİMDEN KAYBOLMUŞ ÜZÜLMÜŞTÜM ŞİMDİ SİZDE GÖRÜNÇE ÇOK SEVİNDİM ESKİLERDEN BİR TARİF ELİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  8. Miss miss ellerine saglik...tarifi aldim :))

    YanıtlaSil
  9. pudra şekerimmm çaylı kekten bir dilim çayımın yanına alabilirmiyimm ?:) çok beğendim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Çocukken biz çaylı süt içelim n'olur anne diye mızmızlanırdık, Annem bilseydi bu tarifi yapardı eminim cay sever cocuklarına:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çaylı süt demek ,ah bu çocuklar ne isteyecekleri hiç belli olmuyor.Annen eminim çok güzel kekler yapmıştır ama çocuklar maalesef seçici oluyorlar,ancak sevdiklerini yiyorlar,var bende iki tane iyi biliyorum...Sevgiler...

      Sil
  11. Canım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlıkk,sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil