Baharatlı Pilav


*300 gr  dana kuşbaşı,
*2 su bardağı pirinç,
*1 su bardağı nohut,
*1 adet kuru soğan,
*2 çorba kaşığı kuru üzüm,
*3-4 tane karanfil,
*5-6 tane karabiber,
*1 tatlı kaşığı yenibahar,
*zeytinyağ.
*tereyağ

-Akşamdan ılık tuzlu suda ıslattığımız nohutlarımızı,  haşlayıp, bir kenara alalım.
-Etlerimizi karanfil, tane karabiber ve bir tatlı kaşığı yenibahar karıştırılmış
 su koyduğumuz düdüklü tencerede iyice haşlayalım.
-Soğanları ufak ufak doğrayıp zeytinyağda sararıncaya kadar kavuralım.
-Haşlanmış etlerimizi de ilave edip ,biraz daha pişirelim.
-En son yıkanıp süzülmüş pirinçleri, kabukları soyulan nohutları, yıkanmış iki çorba kaşığı
 üzümümüzü de ilave edelim.
-Tuzunu ve 4 su bardağı sıcak suyumuzu da(bir bardağı etleri haşladığımız baharatlı sudan olabilir,baharatı daha yoğun hissetmek isterseniz) ilave edip , kısık ateşte pirinçler suyunu çekene kadar pişirelim  . Üzerine biraz tereyağ kızdırıp şöyle bir gezdirelim.

Bloğuma yılbaşı hediyesi olarak eşim ''Sofra Yöresel Yemekler'' kitabını almış.
Bölgelere göre 403 yöresel yemek tarifi var.
Ancak biraz üstünkörü olmuş sanki tarifler, basit olanlar var ama teferruatlı olduğu belli olan yemeklerin tarifleri tam açıklayıcı anlatılmamış.
O nedenle bu  pilav Sivas'ın Alatlı(Baharatlı)Pilavına benim yorumum oldu.
Tarifi biraz pratikleştirdim kendime ve malzemelerime göre.
Bu durumda ne kadar yöresel olur bilmem ama ara ara bu kitaptan yaptıklarımı paylaşıcam.
 Söylemeden geçmiyim ,yenibahar ve karabiberi kullanmıştım daha   önce pilavda ama
 karanfil pilava gerçekten de çok hoş bir tat katıyormuş.
Çok beğendik .

                                                          

49 yorum:

  1. ooo bu pilavın içinde et de var...
    ben seve seve yerim valla...
    yanınada ayran ...
    oooh daha ne olsun...
    canım ellerine sağlık...........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şirine etçiydin sen eveet et de var canım,düğün pilavıymış bu:)

      Sil
  2. çok nefis görünüyor, karanfil değişik bir lezzet olabilir bak deneyeceğim. ellerine sağlık mehtapcım...

    YanıtlaSil
  3. Canım ne güzel olmuş pilavın sanki karanfilin kokusu burnuma gelir gibi oldu.Denemek lazım güzel oldu diyorsun mutlaka bir dahaya katayım bende .Sevgilerimle ..

    YanıtlaSil
  4. Degisik bir pilav tarifi, denemek lazim..ellerine saglik..yeni kitabindan yoresel yemekleri "cok hosuna gitmesede tarif anlatimlari" paylas arada, kolay olanlari sec ama :))

    YanıtlaSil
  5. Değişik bir pilav karanfilli hiç denemedim ilk fırsatta deneyeceğim,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bencede harika bir pilav olmus ellerine saglik arkadasim...

    YanıtlaSil
  7. günaydın canım,hayal ediyorum....daha kahvaltı yapmadım ,uzansam,alsan,kahvaltıda bile yerim bunu,ah,ah ...ellerine sağılık,nefissssss.

    YanıtlaSil
  8. nefis birşey olmuş canım bu et,nohut zaten pilava karabiberi çok yakıştırırım.
    şuanda taşınma telaşesinden hiç birşey yapamıyorum böyle lezzetli yemekleri görünce de içim gidiyor en kısa zamanda yerleşip mutlaka denicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay gelsin Zeynepcim, taşınmak da yerleşmekte zor işler..

      Sil
  9. Karanfil bana da çok farklı geldi, sen güzel oldu diyorsan denemeye değer, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben karanfil kokusunu severim çok.Teşekkürler.

      Sil
  10. evde olabilen malzemelerle ne güzel farklı bir tarif, elinize sağlık..
    nohut yerine badem de çok yakışır.. iyi haftasonları dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bademde pilavda güzel oluyor.Sizede güzel bir hafta sonu olsun sevgili Esin..

      Sil
  11. bayağıda besleyici olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın Handecim içinde herşey olunca tam bir öğün oldu galiba..

      Sil
  12. oooohh... şöyle yanında bol köpüklü bir ayranla yemek vardı şimdi bu güzel pilavı ellerine sağlık mehtapcım nefis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın Arzucum, ayran yakışır pilava:)

      Sil
  13. pilavın da baharatlısı bir başka oluyor, tek yemek olarak yerim ben bu pilavı mesela başka bir şeye gerek yok, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Baharatlı pilav için of diyorum off :)

    YanıtlaSil
  15. Başlı başına ziyafet olmuş
    yayına başka bir şey gerekmez
    ellerine sağlık.........

    YanıtlaSil
  16. mehtapcım yok yok bol baharatlı eminim nefis aromalarla dolu bir pilav olmuştur ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık.. Çok lezzetli bir pilav olmuş. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. ya anacığıma bir türlü sevdiremedim kuş üzümleri hayret bişey halbuki ne çok yakışıyor ellerine sağlık güzelliklerle dolu bir pazar dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. analar yemek ayırmasın ama sonra kötü örnek olurlar:) sana da güzel bir pazar dilerim.

      Sil
  19. Oyy oyy yemede yanında yat olmuş ellerine sağlık canım... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. off harika bir pilav olmuş Mehtapçım ellerine sağlık canım. Ben eşinin pilavı sevip sevmediğini merak ettim, nedense erkekler çok açık olmuyor böyle değişik tatlara, bende 3 tane erkek var biraz değişiklik yapsam hemen keşke bunları koymasaydın içine diye başlıyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bendeki 2 erkek pilav delisi,eşimde oğlumda bayılır,hele içinde et varsa diğer unsurlar farketmez severek yerler canım.Ay öyle söylendikleri durumlar olmuyor mu tabii ki oluyor ,n'apim idare ediyoruz...

      Sil
  21. tam kisa yakisir besleyici nefis bir pilav olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil
  22. Baharatlı lezzetler benim damak tadıma çok uyar çok severim ama pilav canavarı 3 erkek var evde onlar nasıl karşılar bu durumu bilemedim... Sanırım yapmadan da bilemeyceğim en iyisi en kısa zamanda yapmak... Ellerinize sağlık canım sevgielr :)

    YanıtlaSil
  23. Nohut, et, baharatlar.. Bir pilavı mükemmel yapacak malzemeler :)
    Çok severim ben pilavı ve özellikle nohutlusunu. Çok lezzetli olmuş olmalı. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nohutlu pilav meşhurdur biliyorsun, tezgahlarda bile satılır ve ne çok seveni vardır:)

      Sil
  24. merhaba mehtapcım karanfil değişik bir tat katmıştır daha önce hiç denememiştim. Eline sağlık .

    YanıtlaSil
  25. Daha önce hiç yapmadım kokulu bir pilav enteresan tatları küçük kızım sever ona yapmalıyım ben bunu.. Sevgilerimle iyi haftalar dilerim Mehtap'cığım..

    YanıtlaSil