Dalankıta



*2 su bardağı un,
*1,5 su bardağı su,
*1 yumurta,
*1 tutam tuz,
*üzerine bol pudra şekeri...
*kızartmak için sıvı yağ,

-Tüm malzemeleri mikserle çırparak hazırlayacağımız akışkan hamuru kaşık kaşık kızdırılmış yağa dökerek pişireceğimiz kızarmış hamurları ister sade ister  üzerine pudra şekeri  serperek hemen pazar kahvaltısına ilave edebiliriz.
Bizim tercihimiz pudra şekerli, belirtiyim ...

Haftsonu kahvaltısı için pratik bir çeşit olabilir belki ..
(Datça yöresi kahvaltılık/Sofra Yöresel yemekler)

Güzel bir cumartesi pazar olsun..

 sağlıklı geçsin, mutluluk dolsun....

38 yorum:

  1. tam benlik ..çalışırken uzun işlemli yemekler herzaman yapılamıyor işte bu yüzden tam benlik..ellerine sağlık teşekkürler cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de çok pratik,bayıldım kolaylığına..

      Sil
  2. datcada yemıstım tarıfını aldım ıyı oldu elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Datça'lılar pratikmiş, kolaycacık hazır kahvaltı:)

      Sil
  3. Blogunun ismine uygun pudra şekerli:)))eline sağlık canım ismi de çok ilginç geldi ilk kez duyuyorum, pudra şekerli,tatlılar bana nasıl diyeyim ağır geliyor,bayıyor ama kızkardeşim bayılıyor:)afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) demek bayıyorum hııı..Canım benim şekersiz de gayet güzel ,benim çocuklar tatlıcı olduklarından biz öyle tercih ettik.Kızkardeşe de sana da selamlar...

      Sil
  4. Bu ad yabancı ama eskiden bende yapardım harika olur eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Hem pratik hemde güzel bir tarif Mehtapcım ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. Tarifini hemen yazıyorum. kısa zamanda yapacağım. afiyet olsun canım :)

    YanıtlaSil
  7. Pratik tarifleri çok seviyorum hemen kaydettim ellerine sağlık adaşım..

    YanıtlaSil
  8. Bu tam Emel'e göre bir tarif..Adı çok ilginç Mehtapcım. Akşam çayı yanınada iyi gider değilmi?:)) İyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gitmez mi ,demle çayı iki dakikada hazır.Emelciiim duydun mu ,senlik tarif...

      Sil
  9. Mehtap super bir tarif tam benlik bayilirim hamur kizartma islerine ellerine saglik canim..sevgiler, guzel bir hafta sonu diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanada güzel bir hafta sonu olsun sevgili Emel, iyi akşamlar canım..

      Sil
  10. Bak bak Vuslatcim da beni anmadan edememis..sarildim ikinizede:))

    YanıtlaSil
  11. ilk defa duydum ama nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ohhh vallahi ben bunları bol bol pudra şekerlerine bular bular kimbilir kaç tanesini yuvarlar yerim.Oyyyy hem de pratikmiş tarifin ellerine sağlık canımmmm ..

    YanıtlaSil
  13. Nefis grünüyor.Ellerne sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Adini ilk kez duydum ancak yapiminin kolay olmasi harika , ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  15. Adı ne güzelmiş, kahvaltı ve yazın deniz sonrası akşam çayına ne de yakışır. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak şimdi yazı hatırlattın ıhlamurcum, gerçekten yazın deniz sonrası iyi gider:)

      Sil
  16. Ellerine sağlık tatlım tarifin adıda çook ilginçmiş görüntüde çook hoş.
    sevgilerimle öptüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adı benimde ilgimi çekti önce zaten, sevgiler canım:)

      Sil
  17. harika ve lezzetli görünüyorlar ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. Kizarmis hamur cok severim,ama birinin kizartmasi lazim,üstüne pudra sekerini ben seperim:))) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun canım kızartırım ben sana:) teşekkürler.

      Sil
  19. Pudra şekerim ellerine sağlık.. Şimdi gördüm.. Çok lezzetli görünüyorlar..:)

    YanıtlaSil