Fırında Mantarlı Biftek


*5 parça biftek,
*350 gr mantar,
*4 orta boy domates,
*1 su bardağı kadar rende kaşar peyniri,
*zeytinyağ,
*yarım limon suyu

-Mantarları yıkayıp ,ince dilimleyelim , yarım limon sıkılmış su ile yumuşayana
 kadar haşlayalım,süzgece alıp suyunu süzelim.
-Bifteklerin  (ben 3-4 saat zeytinyağında dinlendiriyorum.)  her iki tarafını yağsız tavada  kızartalım.
-Zeytinyağla yağladığımız fırın kabına domatesleri  yuvarlak dilimler halinde keserek dizelim.
-Üzerine bifteklerimizi sıralayalım,
-Mantarları da bifteklerin  üzerine yayalım.
-En son kaşar peynirini serpelim, folyoyla kapatıp 200 derece de 30 dakika kadar pişirelim.

Akşam yemeğim tamamdır.

İstanbul'da kapalı ama bahar sıcaklığında  geçen bir günün sonunda, uzamaya başlayan günleri yaşadıkça sevinerek;
size kocaman sevgiler gönderiyor, herkese güzel bir hafta diliyorum.

                                                          

46 yorum:

  1. mmm biftek yenmezmi elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. mantar yemiyorum ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz risk taşıyor ondan mı acaba , yoksa tadını mı sevmiyorsun..Bazı yemeklerde güzel oluyor ,neyse sana sadec etinden ikram ederiz canım benim,sevgiler...

      Sil
  3. Çok severim bifteği bu şekilde. şahane. Ellerine sağlık canım benim..Sevgiler Mehtapcım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende galiba kuru kuru ızgarada pek sevmiyorum ,böyle hafif sulu et yemekleri hoşuma gidiyor.Sevgiler canım.

      Sil
  4. Bayılırım,sunum çok çekici. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Mantarı severim,bifteğe de çok yakıştırıyorum.Ellerinize sağlık nefis olmuş.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Bifteği de mantarı da çok severim,ellerine sağlık..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Cok guzel bir tarif..bu hafta ici deneyim,.ellerine saglik..afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  8. Mehtapcim nefis olmuş ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Mehtap'cığım bana göre değil biliyorsun et yemiyorum ama kızkardeşime ve yeğenlerime yapayım bunu, bayılacaklardır:)eline sağlık canım, Ankara da sıcak, ocak ayında olmaması gereken bir sıcaklık:((geçen kış donmuştum hayırdır bakalım...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızkardeşe ve yeğenlere selamlar:) Hayret Ankara bile ılık bir havadaysa şubat mart bakalım nasıl geçecek..Sevgiler..

      Sil
  10. nefis olmuş, ellerine sağlık mehtapcığım...

    YanıtlaSil
  11. Et severim, mantar severim kesinlikle yapıcam bu tarifini, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Mantar ve et birbirne yakışan iki lezzet ama benim tabağımda sadece mantar olurdu. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. et sevmiyoruz galiba.Sağlıkla ilgli bir şeyse bilemem ama etinde tadı ve faydası başka Feraycım,lakin sen benim kızım gibi sırf mantarlarından istiyorsun galiba:) teşekkürler...

      Sil
  13. mantar ve et yanyana gelince ortaya lezzetli yemekler çıkar.Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum fikrine Yasemin bir çok çeşitte yanyana gayet güzel oluyorlar.

      Sil
  14. Hımm nefis görünüyor, mantar ve et birbirine çok yakışıyor, mutlaka deniycemeline sağlık:))sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Mehtap Abla sen hep benim en sevdiğim yemekleri paylaşıyosun:)
    Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablandan sevgiler sana canım, teşekkür ederim.

      Sil
  16. ımmm nefis mantarı da severim denenesi bir tarif benim için :)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Misafiler gelince yapilacak zengin bir yemek olmus elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iyi bir tercih olur bence de, tşekkürler Bahar Çiçeği.

      Sil
  18. değil mi ama:)) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  19. güzel bir ikili hem de fırında daha ne olsun ki ellerine sağlık mehtapcım harika..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırın yemeklerin daha çok seviyorum galiba,teşekkürler Arzucum.

      Sil
  20. Mantarlı olan her şeyi yirimm..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. İşte bu benim eşimin yemeği.Bunu yaptığım anda akan sular durur onun için:))ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayılıyorlar et yemeklerine di mi? benim eşimde et pişiridğimde bir mutlu ifadeye bürünüyor ki yerken yüzü:))Sevgiler canım.

      Sil
  22. Nefisss mantar ve et muhteşem ikili ellerine sağlık canım. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Mnatara bayılırımm ellerine sağlık canım. sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  24. off akşam yemeği öncesi bu görüntü beni benden aldı :))ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil