ÇILBIR

Kızımın ve oğlumun çok sevdiği bir yumurta pişirme şekli.
Canım kızım zaten tam bir yoğurt tutkunudur, oğlumda küçükken hiç yemezdi şimdi
sofraya yoğurtsuz oturmuyor desem yalan olmaz.
 yumurtaya da bayılırlar.
İkisi bir arada hele ki üzerine kırmızıbiberli kızdırılmış tereyağ olursa çifte lokum..


** biraz tuz attığımız,kaynayan suya yumurtalar dikkatlice kırılır.


*kısık ateşte yumurtalar kıvamına gelene kadar pişirilir.
*delikli bir kepçe yardımıyla tabağa alınır,
*üzerine çırpılmış yoğurt dökülür,
*kızdırılmış kırmızıbiberli  tereyağ gezdirilir,

 

Bu sabah ki menü yavrularımın  yoğurtlu yumurtası, çılbır olsun.
Hemencecik hazır,🍳


                                                  Afiyet olsun....

40 yorum:

  1. ellerine sağlık canım ben de çok severim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Afiyet, şifa olsun yavrularına, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. bizde çok severiz gülüm.
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. enfes görünüyor, şimdi sizde görünce ne zamandır çılbır yapmadığım geldi aklıma:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu aralar sık yapar oldum:)sevgiler.

      Sil
  5. Afiyet olsun çok güzel görünüyor.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Mmmm bayılırım, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. bende çoook severim süper bir lezzet ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Oh oh ben de bayılırım buna. Çok da güzel görünüyor. Pulbiberli yağla mükemmel oluyor gerçekten. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tereyağla pulbiberin kaynaşması muhteşem bence de.

      Sil
  9. bu tarifler unutulmaya yüz tutdu hatırlatmanız ne kadar güzel ve yerinde oldu en kısa zamanda denemek isterim elin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pratik tarifler favorimdir.Teşekkürler Kardelen.

      Sil
  10. Ben de severim. Ellerine sağlık. Sevilen bir yemek olmasına rağmen çok da sık yapmıyoruz. Çocuklara afiyet olsun. Yoğurdu ben de çok seviyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. bayılırım ben yumurtalar dağılmasın diye azıcık sirke de atarım bilmiyorum ne kadar doğru, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sirke de oluyordur herhalde,heyecan zaten yumurtayı dağıtmamakta:) sevgiler Noblesse.

      Sil
  12. ellerine sağlık canım benim...
    afiyet olsun......

    YanıtlaSil
  13. Canım ya canımı istettin ne güzel görünüyor buradan. Hayatım da hiç yapmadım,annem yapardı çok sık.Yapsam o yumurtalar suya dağılırsa diye çekiniyorum hep.Cesarete geldim yapacağım .Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dağılmazlar merak etme suya kırdıktan sonra dokunmazsan piştikçe topluyor kendini.Sevgiler.

      Sil
  14. Sevgili Mehtap; biz bu yemeğe çılbır deriz ve çok severiz. Ben sizin yaptığınız gibi beceremediğimden yumurtayı tavaya kırıp yaparım Hakan sizin yaptığınız gibi yapmam ister ama nafile bekler :) . Ellerinize sağlık, nefis görünüyor.
    Yoğurt şahane bir besin. Yoğurt sevmelerinden dolayı kızınız ve oğlunuzu tebrik ediyorum.
    Yeni yılınız kutlu, mutlu ve sağlıklı olsun.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülen'ciğim bence Hakan'a yaptığın yumurta da gayet güzel,ama böylesinide güzel yapacağına eminim.Bu arada annemle adaşsın ,ismine bayılıyorum.Mutlu yıllar ...

      Sil
  15. Bayağıdır yapmıyorum. Bir ara yapsam iyi olur:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık canım,sık yapmasamda pratik ve hafif bir yemek,çok faydalı.Ufaklıklara yarın yapayım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. Benim yumurtalar dağılıyor genelde ama yine de seviyorum ve yapıyorum :) Bi türlü tutturamadım. Sirke de koydum tuz da attım , ı ıh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su çok kaynamamış olacak, yumurtaları kırdıktan sonra dokunmayacaksın, yavaş yavaş toparlayıp pişer o..

      Sil
  18. aslında ne iyi bilirim !
    ama hiç yemedim ve tatmadım bile desem ?
    :)))

    iyi seneler diliyorum sana
    ve sayfandaki tüm blogger dostlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çılbırla tanışmam üniversite yemekhanesindedir.Bayılmıştım:) Bende iyi yıllar dilerim teşekkürler sevgili nUnU.

      Sil
  19. çoktan yapmamıştım,büyük kızım çok seviyor,küçük...şu anda yumurta ile küs,bugünlerde yapayım,nasıl canım çekti bilemezsin .Ellerine sağılık ve afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçüğe söyle yumurtayla küsülmez çok faydalı çoook,çılbır yap yesin sever eminim..

      Sil
  20. cok severim,ellerine saglik.emim tadi da cok guzeldir.

    YanıtlaSil