ANA

Pearl S.Buck

Amerikalı kadın yazar Pearl S.Buck(1892-1973)  Amerikan edebiyatında uluslararası ödül kazanmış ilk kadın yazardır.Pulıtzer ödülünden başka 1938 yılında Nobel Edebiyat ödülünü alan ilk Amerikalı kadın yazar olmuştur.
Amerikalı olmasına karşın, eserlerinde devrim öncesi Çin ve Çin yaşamını anlatmıştır. Bunda misyoner olan anne ve babasıyla uzun yıllar Çin'de yaşaması etkin olmuştur.Hayranlığı öylesinedir ki  Çin le ilgili olmayan eserlerini, takma bir isimle (John Sedges) yayınlamıştır.

Pearl S.Buck'un ANA isimli romanında Çin'de yaşayan bir ana ve onun hayatından bahsedilmektedir. Kitapta hiçbir karakterin  ismi yoktur. Ana, kocanine, erkek, oğul ,gelin nitelendirmeleriyle anlatılan karakterlerin hayatı bir baştan bir başa anlatılmıştır. Ana, iki oğlu, bir kızı kaynanası, kocası ile fakir bir köyde yaşamaktadır.Hayat onun için doğurmak, çocuk büyütmek,kocanineye bakmak ve tarlada çalışmaktan ibarettir.Lakin kocası içine sıkıştıkları bu hayattan hiç memnun değildir. Bir gün anayı çocukları ve kendi anasını terkedip gider. Ana kocasının gittiğini önceleri ,çocukları ve köy ahalisinden saklar.Dönecek diye umutludur, etrafındakilere yalanlar uydurmaya kocası dönene kadar vakit kazanmaya çalışır. Lakin yıllar birer birer geçerken, ananın hayatı tamamen bir bekleyiş ve etrafına uydurduğu yeni yalanlarla dolmuştur. Çocuklar büyür, evlenecek yaşa gelir ana hep bekler ta ki ,kaygı duyup kederlenecek, umut edip mutlu olacak, hiç bir şeyi kalmayana değin.

Çeviri; Nihal Yeğinobalı

17 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor. yeni bir yazarla da tanışmak isterim..

    YanıtlaSil
  2. Ortaokulda okumuştum Ana'yı. Şimdiki gibi herkes kitap çıkarmazdı eskiden. Dolayısıyla daha çocukken ağır kitaplar okuduk biz, klasiklerle büyüdük. Öyle işte. Aklıma geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bende şaşırıyorum şimdi nasıl böyle çok yazar ve kitap çıkıyor diye.Hangisini okuyacağımızı şaşırdık.Klasiklerin yerini tutamazlar gerçi.

      Sil
  3. Keyifli okumalar, konusu benlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. severek okudum.Aklımda kalbimde iz bıraktı ana.

      Sil
  4. ilginç bir konusu var okunacaklar arasına aldım.

    YanıtlaSil
  5. Bu yazarın kitapları insanın tam yüreğine dokunuyor. Çok severek okumuştum.

    YanıtlaSil
  6. ana görünce bir an gorki sandım da değilmiş

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederiz canım..sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Sarı Esirler'i okumuştum sağlam bir kalem Pearl S.Buck sıraya alayım Ana'yıda teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. çok üzücü bir kitaptı bu...

    YanıtlaSil
  10. Benim için yeni bir yazar.. Hem Plutzer, hem Nobel. Vayy !!
    Okunacak kitaplar listesine aldım bile.
    Sevgiler Pudra Şekeri...

    YanıtlaSil
  11. tanıtım için teşekkürler okumadım ki :)

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabi ilk kez duydum not not alayim hemen 😊

    YanıtlaSil