AKIL ÇAĞI


Mathieu kendi kişiliği ve yetmezmiş gibi ,karşılaştığı durum konusunda ikileme düşmüştür.Evliliği reddedişi sebebiyle evlenmeyip,uzun yıllardır birlikte olduğu Marcelle  hamiledir ve bu durumda Mathieu kendini kapana kısılmış hissetmektedir. Bu durumdan kurtulmaları lazım geldiğini düşünerek çare ve para arayışına girer. Lisede felsefe öğretmenidir ve özgürlüğün kendisi için çok değerli olduğunu düşünmektedir. Kafasını karıştıran bir başka olay ise okuldaki iki öğrencisidir. Kıza olan tutkusu , kızın erkek kardeşi Boris 'inde Mathieu'a ilgisi ortamı bulanıklaştırmıştır. Boris bir gece kulübünde şarkı söyleyen yaşlı sevgilisi Lola'dan, Mathieu için yardım ister. Gerçeği açıklamadığı için Lola parayı vermeyi reddetmiştir. Mathieu avukat abisi, en yakın arkadaşı Daniel ve başkalarından da para bulamayıp çaresizliğe düşünce, evlilik fikri beyninde sıcak bir oluşum halinde dönmeye başlar. Marcelle' de bu utanç verici durumdan kurtulmaktan ziyade ,artık bebeği istediğini karar vermiştir.Ancak Mathieu'nun gelgitleri durumu bambaşka bir yönde sonlandıracaktır...
****
Akıl Çağı isimli kitap Jean Paul Sartre'nin tamamlanmamış ''Hürriyetin Yolları'' serisinin başlangıcı.Bol bol diyalog içeren ,güzel bir roman.Burada Mathieu karakteri ile Jean Paul Sartre ,kendi kişiliğinden ipuçları vermekte, bir anlamda red'ci kimliğini bir ölçüde yansıttığını düşündürtmektedir.
AKIL ÇAĞI( Hürriyetin Yolları 1)
Çeviren;Gülseren Devrim.
******


Jean Paul Sartre (1905-1980) Fransız ünlü yazar ve düşünür.Burjuva bir aile çevresinde büyümesine karşın, burjuvayı reddeden ,sadece burjuvaziyi değil  kurulu düzeni, aile kavramını, dostlarını, partileri, klasik anlamdaki edebiyatçıları, toplumdaki zümreleri, kalıplaşmış düşünce yapıları gibi pek çok şeyi reddeden bir kişiliktir.
Nobel Edebiyat ödülü de bu kabul edilmeyişlerden nasibini almış , 1964 yılında layık görüldüğü Nobel Edebiyat Ödülünü almayı reddetmiştir.

13 yorum:

  1. Keyifli bir okuma olmuş, konusunu sevdim,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kalınca bir kitap olmasına rağmen güzel ilerledi.

      Sil
  2. Jean Paul Sartre, Nobel barış ödülünü neden kabul etmedi merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nobel Edebiyat ödülünü neden kabul etmediği ile ilgili uzun bir açıklama yayınlamış kendisi.Fakat açıkladığı nedenlerden başka sebepleri olduğunu iddia edenlerde olmuş.Bu konuya da başka bir yazıda değineyim.

      Sil
  3. klasik bir kitap, okumadım, en kısa zamanda okumak gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2019 yılını kendim için klasiklere ayırdım:)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Özgürlük çok güzel bir duygu ve özgürce yaşamak çok güzel. Ancak, özgürce yaşanılan bu hayat biçimi, birilerinin yaşamına ve özgürlüğüne zarar veriyorsa, onu özgürlük olarak kabul edemeyiz. Evlenmeyi ve evlenme akdini, özgürce bir yaşam biçimine engel olduğunu düşünüyor, ancak evlenme akdi olmayan biriyle olduğu birliktelikten kendilerini sıkıntıya düşürecek bir hamilelik olayını da çözmek, ya da ortadan kaldırmak için arayışlara başvuruluyor. Madem özgürlüğü savunuyorsun, o halde neden hamileliği sonlandırmaya kalkıyorsun.

    Konusu güzel ve ilginç olan bu romanı en kısa zamanda okumak isterim. Paylaşım ve tanıtımınız için çok teşekkür ederim. Kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi bu kitapı okurken yaşanılan dönemi de göz önüne almak gerekiyor.Biraz da eski dönemlerdeki yaşam şekillerini anlamak adına okuyorum. Kadına, çocuğa aileye bakış bambaşka.
      Teşekkürler.

      Sil
  5. seviyom bu yazarııı okudum bunu daaa :) varoluşçuluk sefiyom zatii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adını bilip okumadıklarımdandı,2019 yılını klasik nobelli yazarlara ayırdım.

      Sil
  6. Bulantı'yı okumadım ama bu pek karamsar bir dille yazılmamış.Bol diyaloglu,kolay okunuyor,tabi çevirisi de harika.

    YanıtlaSil
  7. Harika anlatmışsın kitabı. Yazar hakkında bilgi vermende çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Ben bunu gencken okudum ama sanirim o yaslarda tam anlamini kavrayamadim. Tekrar okumali o halde 😃

    YanıtlaSil