Elma ve Tarçın

Elmalı Kek
En sevdiğimiz elmalı kek;
*2 yumurta 
* 1 su bardağı toz şeker;
iyice çırpılacak .Yumurtalar kesinlikle oda ısında olmalı.
 
*1 çay bardağı yoğurt
*125 gr eritilmiş tereyağ 
Sırayla,önce yoğurt, sonra yağ, koyu boza kıvamına gelmiş yumurta şeker karışımına ilave edilir ,çırpmaya devam.

*2 su bardağı un 
*yarım paket kabartma tozu 
*vanilya
Elenerek, sıvı karışıma ilave edilir.Hamur küçük bir cam kalıba yayılır. 

*1 büyücek elma
ince ince dilimlenip,hamurun üzerine dizilir. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20 dakikada çayın yanına ikram edilmeye hazır hale gelir.

Ağzınızın tadı bol olsun, afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Yaaaaa!! Ağlıyorum şu an şıp şıp ekrana damlıyor gözyaşlarım:):)offff yaaa ..ben kızıma hamileyken elmalı kurabiyeye..elmalı olan herşeye aş erdim..9 ay hergün elmalı kurabiye yedim..bayıla bayıla:):)çok güzel görünüyor yahu eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle en güzel kek çeşitlerinden biri. Normalde evde pişen şeylerin kokusu beni rahatsız eder. Ama tarşın, elma ve portakal bunundışında.

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. of of bu neeeee süpeer saol yaparııım :)

    YanıtlaSil
  5. Elma ve tarçın bileşimlerine hiç dayanamam. Tam zamanında geldi. Ceviz yok bu kez, tereyağı var. Pazar keyfi yapmak için ideal. Sizden geldiği için ayrıca güzel, çünkü garantili. Çok teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Elma ve tarçın. Ayrılmaz ikili:)

    YanıtlaSil
  7. süper görünüyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık, tarçının kokusu burnuma geldi :)

    YanıtlaSil
  9. elmalı kek mii aa denerim bunuu tarçın da elma da severim zaten :)

    YanıtlaSil
  10. ağaç ev yazarsın belkuuu kelime oyunu daaa :)

    YanıtlaSil
  11. Elma ve tarçın karşımını çok seviyorum. Elmalı kekin pişirken yaydığı kokuya bayılıyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık. Elma ve tarçın uyumu harika olur.

    YanıtlaSil