Uyandırılmış Toprak 2. cilt :Don Kıyısında Hasat

Epeydir elimde olan kitabımı bitirdim. Mihail Şolohov'un  Uyandırılmış Toprak  isimli romanının 2. cildi de bitti. Biraz ağır okudum ne de olsa 543 sayfa.Sindirerek okumak gereken bir kitap. 
Birinci ciltte Stalin isimli kolhozun (ortak tarım yapılan birlikler) kurulduğu Gremyaçiy Log köyünde hayat normal akışına kavuşmuş, insanlar nihayet kooperatifleşme olayına alışmış, ortak tarım ve hayvancılık uygulanmaya başlanmıştır. Artık bu kitapta köy halkının insanlarının hayatları,aşkları,hırsları, köyün yaz aylarındaki güzelliği, tarla çalışmaları, ahalinin birbiri ile olan ilişkileri ayrıntıları ile anlatılmış. Romanın ikinci cildi ,birincisine göre daha güzel ,daha akıcı, su gibi gidiyor. Anlatılanlar eğlenceli. Tasvirler inanılmaz.Hiç bilmediğiniz bir coğrafyayı, gözünüzün önüne resmediyor. Fakat roman kahramanı için kitap pek güzel bir sonla bitmiyor. Hüzünlü bir son.
Usta bir yazar okumanın keyfini çıkardığım bir kitabı bitirdim, şimdi sırada başka bir  Nobel ödüllü kitap var..
  
Mihail Şolohov: 1905-1984  Annesi bir Kazak, babası Orta Rusya'dan. İlk hikayesi 19 yaşındayken yazdığı 'Doğum Lekesi'. İlk romanı 1. Dünya Savaşı ve İç Savaş yıllarındaki Kazak'ları anlattığı Don Hikayeleri. Aynı yıl yani 1926 da en ünlü romanı 'Ve Durgun Akardı Don' adlı romanı yazmaya başlamış ve 14 yılda bitirmiş. Stalin Nişanı'na layık görülmüş. 28 yılda yazdığı 'Uyandırılmış Toprak' isimli iki ciltlik romanı ile de Lenin Nişanı 'nı verilmiş. Nobel Edebiyat Ödülü'nü 1965 yılında almış.

32 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız, benim de okuyalım geldi. İyi de oldu, Hattuşa sitesinden her ay on adet kitap indirme hakkım var ve bu ay için kitap arıyordum. Hemen indireyim hem bunu, hem de ‘Ve Durgun Akardı Don’ u. Lisede okumuş olmalıyım ama hatırlamıyorum hiç. Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel bir kitap okumuşsun öyle
    ben zor kitapları böyle sabırla okuyamıyorum maalesef
    zevk aldıysan ne mutlu sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lisede alıştırmışlardı böyle ağır romanlara. Vadideki Zambak odevimdi hâlâ unutamam🙂

      Sil
  3. Şolohov sevdiğim bir yazar. Eşimin eski kitapları arasında var birkaç kitabı. O şekilde tanımıştım yazarı. Bazı kitaplarını da Nadir kitapta arattım ama bulamamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben geç tanıştım. Öyle çok yazar var ki ne kadar okusak az kalıyor.

      Sil
  4. Bu aralar okuduğum hiç bir kitap yok "Uyandırılmış Toprak" listeme aldım.

    YanıtlaSil
  5. Böyle uzun romanları bitirebilir miyim diye düşünüyordum, öykücü olunca zor geliyor:) ama geçenlerde Tolstoy'un Savaş ve Barış'ını bitirdim. Artık varım koca koca ciltlere:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir okutuyorlar ki kendilerini, akıp gidiyor.

      Sil
  6. Daha önce hiç duymamıştım yazarı da bu romanı da oldukça merak ettim, biraz fazla kalın olması göz korkutucu gibi ama yavaş yavaş okuyabilirim diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bir akşamda okunacak bir roman degil.

      Sil
  7. Kırgızların Cengiz Aytmatov'u gibi biri galiba Mihail Şolohov... Okunası bir kitaba benziyor konusu itibariyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı kültür ve farklı zamanlara ilginiz varsa seversiniz.

      Sil
  8. merhaba sizi hazıralmış olduğumuz blog canlandırma etkinliğimize davet etmek isterim. bloggerlar arasında yapılacak olan aylık etkinlik olacak

    YanıtlaSil
  9. Öneri gibi öneri ! Listeme aldım teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  10. Gecen sene Yordam Kitap'dan almıştım, sırasını bekliyor 🙈

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Mehtap Hanım,
    Okumak güzel, okumak gibisi yok.
    Anladığım kadarıyla seçerek okuyorsunuz ki bu devirde elbette böyle olmalı.
    Hazmederek okumanız ayrıca övgüye değer.
    Doğrusu, ben okumayı seven biri olarak sizin ve sizin gibi gençlerin okumayı sevmesinden mutlu oluyorum. Ancak bu konuda katkım olamadığımdan üzgünüm.
    Bu arada, size yorum yapan bir bloggerin, blogları canlandırmayı düşünmesi ilgimi çekti. İnşallah bu projeniz gerçekleşir.
    Hayırlı günler dileğiyle saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem vakti yetiştirememek,hem tembellik etmek eskisi kadar çok okumami engelliyor. Genç demeniz ayrıca mutlu etti,orta genç sayılırım artık:) Galiba biraz daha ağır okumak,iyi yazarlar okumak vaktimi daha iyi degerlendiriyorum,hissi yaratıyor. Bu arada size her zaman yorum yapmasamda ,sıkı takipçilerinizdenim.Her yazınızi okurum.Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  12. Ben de "Ve Durgun Akardı Don"u okumaya niyetlenmiştim, kaldı öyle.. Şolohov' bir an önce okumalıyım dedim seni görünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle iyi bir tercih olur selâmlar.

      Sil
  13. eveeey bunu da durgun donu da okudum, nefis nefis, bi de çok kalın, oku oku bitmiuoooo ama hiç sıkmadaaan :)

    YanıtlaSil
  14. "Okumak"
    Bu dönemde en güzel ilaçlama etkisi insan ruhunda.
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  15. Nobel ödüllü okunacak kitaplar listemiz var galiba :)

    YanıtlaSil
  16. Daha önce yazarın hiç bir eserini okumadım. Bu arada sayfa sayısı ne kadar çok geldi... :)

    YanıtlaSil
  17. Rus yazarları severim özellikle toplumsal konularda yazanları ☺️

    YanıtlaSil