evden bu kadar olur..

Dün 19 Mayıstı .Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımızın 102. Yıldönümü kutlu olsun.Kısıtlamalı! da olsa Bayram kutlamaları vardı. Ama ben Bayram gibi hissetmedim. Etrafta da bayram kutlaniyormus gibi bir hava yoktu. Sadece açılmanın verdiği çoşkuyla sahillere, AVM'lere koşmuş kuru kalabalıklar vardı. Bir ara uzaktan hoparlörden bir ses işittim;
 'hah! dedim marş çalıyorlar galiba, arkadaki okul bahçesinden'. 
Meğer bizim son zamanlarda türeyen kuruyemiş satıcısıymış. Ne sattığı pek anlaşılmıyan mekanik  ,davudi bir erkek sesi bir şeyler satıyor yine.Genelde kuruyemiş, kuru kayısı, kuru incir vs..Mekanik sesli satıcısı olan beyaz minibüslü ''overlokçunuz geldi hanım'' cılara rakip oldu bir süredir.
Tam bu sırada Belediyenin marşlar çalan arabası ,baya yüksek sesle çaldığı marş ve şarkıları bangırtada bangırtada ne olduğunu anlamamıza fırsat tanımadan ,tren yolunun alt tarafındaki caddeden hızla geçti gitti. Tühh!  tek bayram kutlaması merasimini de kaçırdık. Tek derken,yanlış anlaşılmasın tabii ki Kurumlar sabah gidip Meydan'daki Atatürk Anıtına çelenk koymuş, İstiklal Marşımızı okumuş gereken merasim içinde kutlamalarını yapmışlardır. Bir iki gençlik etkinliği, araba, motorsiklet turları falan olmuştur. Ankara'dakiler çok şanslı Anıtkabir'e gidip, şükran, minnet,sevgi ,saygı duygularını sunmuşlardır. 
 Bilmiyorum, onun dışında sade vatandaşın evinde bayram hissedecek bir durum kalmadı gibi, umarım bana öyle geliyordur. Sosyal medyada bile artık fiks menü gibi her kutlama zamanı aynı şeyler dönüp duruyor. İnsanlar kendiliğinden bir şeyler yapma zahmetine bile girmeden geleni paylaşıyor, aynı kutlama postları kayıp duruyor ufacık ekranda.
Hele akşam ki ;Milletçe 19.19 'da İstiklal Marşı okunacak  haberi, sükutu hayal oldu. Fox Haber'de muhabir dışarıda anlatıyor;
'' 19.19 'da işte hep beraber marşımızı okuyacağız'', diye ,''evlerde bayraklar asıldı'',diyor, ''hareket başladı''. Diyor. Balkondaki Sevgili beye seslendim bende; ''İstiklal Marşı okuyacakmışız 19.19 'da.''Geri seslendi bana; 
''Saat 19.23 kaçırmışız hayatım! ''
Muhabir kız hala çırpınıyor ''başlayacak'' diye. Sonra artık stüdyoda başka habere geçildi ki tam o sırada CB İstiklal Marşını rötarlı da olsa başlattı. Etrafta hızla akan trafik ve martı seslerinden başka bir şey duyulmazken, hayat hızla akarken evde İstiklal Marşımız söylendi, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı  çoşkuyla kutlandı. 


22 yorum:

  1. Mehtapçığım benzer konular gadgeti sormuşsün ama o benim temamın içinde vardı ayrıca koymadım. Acaba gadget ekleden olabilir mi blogger temalarında? Ben ücretli tema kullandığım için olmasinı istediğim eklentilerle seçiyorum canim.Ekstradan oluyorsa Gökhan Tekin bilir o işi ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi, bazı bloglarda görüyorum ,demekli ücretli temalarda kendiliğinden var.Gadgetlarda yok. Cevapladığın için çok teşekkür, gönülden sevgiler:)

      Sil
  2. Annemle babam çok güzel bir video yolladı izmir'in bir sahil kasabasından. Tüm tekneler pırpırlar ve kayıklar ard arda bayraklarla kordon boyunca sırayla geçiş yapmışlar. Çok hoşuma gitti... Ama tabii küçük kasaba / büyük şehir farkı bu işlerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim de sahil ilçelerinden birine yerleşme zamanımız geldi aslında ,çoktan.Kısmet olacak mı bilmem. Oralarda daha çoşkulu kutluyorlar,denk gelmişliğim var benimde.İnsanlar daha bir içiçe:) Video size de çok iyi gelmiştir eminim.

      Sil
  3. Evet hiç bayram kutlaması gibi olmadı. Hatta bin twitter üzerinden büyükşehrin bir haberine sordum. Gelen yanıtta baktım da İzmir'de bile doğru dürüst bir kutlama olmadı. Oysa gerekli önlemler alınarak yapılabilirdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısıtlama yapsalar, ortalık ayağa kalkardı, yok bir bayram kutlayacaktık da, engellemek için kısıtlamayı uzattılardı da ,neler neler..

      Sil
  4. Pandemi olmasaydı daha farklı olacaktı yine de. Bizimki de aynı sayılır. Marşlar söyleyen araba dolaşıyordu ortada. Çelenk koyma töreni vb. Neyseki caddemiz bayraklarla donanmıştı. Bir gün gelecek olması gerektiği şekilde kutlayacağız bayramlarımızı. Buna tüm kalbimle inanıyorum.
    Selçek Tepeli, ekranda görüntüler eşliğinde İstiklal Marşı okunurken hazırol vaziyetteydi. Nedenini şimdi anladım. Epey telaşlı olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle böyle unutturmasınlarda milli bayramlarımızı, ona yanarım. Bu sene okullarda kapalı olunca tabi gerektiği gibi olmadı.

      Sil
  5. Gündüz haber kanallarında baya kutlama görüntüleri gösterdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezberlenen görüntüler, takım elbiselilerin çelenk koyma mersaimleri..

      Sil
  6. Biz balkona çıkıp kendi kendimize okuduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde gençlerin olması başka şey tabi.Kutlu olsun bayramları:)

      Sil
  7. Pandemi yüzünden her şey yarım kaldı. Umarım gelecekte daha coşkulu kutlama fırsatımız olur :)

    YanıtlaSil
  8. şimdi de dizi izliyoruz, mafya dizisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç kaçırmıyorum, önce video sonra yorumlar, sonra şaşkın gözler.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. evet canım sağol, iyiyim.
      dönücem yine:)sevgiler.

      Sil
  10. Pandemiden önce Anıtkabir'e giderdik. Anıtkabir gene açıktı ama pandemi korkusundan gidemedik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım eski günlere en kısa zamanda dönülür.

      Sil
  11. Ooooo ufak ara büyümüş özlettiniz :) umarım her şey yolundadır..

    YanıtlaSil