Madeni beşlik

 


Kurban bayramından sonra piyasaya çıkmış olan madeni 5 TL ler ile ilk karşılaşmam bir otoban durma noktasında oldu. Bir ekmek almak için 100 TL uzatıp üzerine bir kağıt 20 TL ve bir adet madeni 5 TL uzattı kasadaki genç kız, uyardı bu 5 TL. Zaten uzun zamandır paralarla ilgili harcama algı ve kavramlarımız karmakarışık. Sarı buğday unundan yapıldığı için ekmeğe 75 TL istenmesinden ziyade elime tutuşturulan 5 TL nı çocuk gibi inceledim. Bir yüzünde Türkiye Yüz Yılı Logosu, tereddütle çevirdiğim diğer yüzünde Türkiye Cumhuriyetimizin Kurucusu Büyük Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün rölyefi vardı. ,

Tabi artık piyasaya kağıt 500 TL lik ve hatta 1000 TL lik çıkar/salar/mı?/ halinde herkes. Bozuk para bir diğer deyişle madeni bozukluk artık piyasada bir işe yaramıyor. Kumbaralar verilirdi çocuklara tasarruf alışkanlığını edinsin diye. Şimdi kumbara bilmiyorlar üstelik bilseler de içine atabilecekleri bozuk para piyasada yok gibi.  Hala küçük paralar için milyonlu ,milyarlı konuşmayı dilimizden kaldıramamıştık pek yakında 2005 yılında paramızdan atılan altı sıfırlı rakamlara yeniden ulaşacağız /ulaşmayız umarım/ ve yine milyonlu milyarlı konuşacağız  galiba. O zamanlar banka çalışanı idim ve bol bol sıfırlı rakamlarla uğraşmak ne zordu. Hey gidi günler..

İyi haftalar..


8 yorum:

  1. Merhabalar.
    Ben de madeni % TL. ile ilk karşılaştığım da ben de inceledim ve harcamadım, hala saklıyorum o madeni beşliği.
    Paramızı bu hale getirenlere çok kızıyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen bende kağıt ikiyüzellibin saklamışım o geçti elime, üzücü oluyor paramızın değerden değere değişip durması.

      Sil
  2. O zamanlar bende muhasebeciydim sıfırlar atılınca ilk biz adepte olmuştuk ama baya rahatlamıştık 🥰 Bozuk 5₺ ile henüz karşılaşmadım ama dualarımız ekonomimiz düzelsin gıda terörü yapanların hakkıyla ceza almalaridir inşallah 🤲

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol sıfırlı paraları tekrar görmeyelim diyoruz ama gidişat onu gösteriyor.

      Sil
  3. en azından 500 lük çıksun yaaa tomar tomar para görmekten sıkıldık :) ev alırken 200 lükler valize sığmıyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyledir tabi valiz valiz paralarla alınıyor evler herhalde, bilemiyorum biz alamadığımız için:/

      Sil
  4. 5 TL ile bugün tanıştım. İnşallah paranın değeri yerine gelir. Enflasyon düzelir. Kumbara alışkanlığı hâlâ var bizim evde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında 10'luk da çıkar belki çıkmıştır ama görmemişizdir. Sessiz sessiz oluyor bu işler.

      Sil