Pertek Feribotu

Hiç bilmezdim, Elazığ'dan Tunceli'ye gitmek için feribota binilmesi gerekiyormuş. Hey güzel memleketim ,dedirten manzaralar eşliğinde Keban baraj gölü üzerinde geçecek yaklaşık on beş yirmi dakikalık bir feribot yolculuğu yaptık. Pertek'teki iskeleye yanaşan feribotun en değişik  özelliği araçların düz girdikleri sıradan ,gemiye girişte manevra yapıp geri geri girmek zorunda olmaları. Bizim koca otobüs için biraz sıkıntılı idi ama  kaptan şoför tecrübeliydi bu konuda. Keban baraj gölünün ortasında bir ada ve üzerinde bir kale var;Pertek Kalesi.Eskiden sivri bir tepenin ucunda bulunan Pertek kalesi Keban baraj gölü oluşunca ortada bir ada olarak kala kalmış.
Tunceli'ye gidiş yolları gayet geniş ve yeni lakin Ovacık yolu oldukça virajlı. Fakat öyle bir yol ki bir yanında munzur çayı bir yanında dağlar ,kenarda sık sık rastladığımız yaban keçileri çok muhteşem bir manzara.Ovacık'da Munzur dağlarının üzerindeki Ziyaret tepe'deki gözelerden doğan ve Tunceli'nin içinden geçerek Keban baraj gölüne dökülen bir akarsu olan Munzur çayı gerçekten olağanüstü bir coğrafya görseli.  Ovacık bir dönem terörle anılsa da şimdilerde turizme açılmış. Özellikle Munzur'un doğduğu gözeler(su kaynakları) etrafına yürüyüş yolları , çevre düzenlemeleri yapılmış. Ziyaretçisi fazla. Tabi Elazığ'dan sonra Tunceli'ye gelince yolda güvenlik güçlerimiz tarafından kontroller sık yapılıyor. Allah yardımcıları olsun.  


Munzur Çayı..

Ovacık vadisi, Munzur dağları..

Munzur çayının gözeleri( su kaynakları)..

 Pertek,Tunceli, Ovacık harika doğası ile insanı etkisi altına alıyor. Gürül gürül akan sular, etrafında yaban keçileri, dağlarda karlar, yemyeşil doğa. Turizm gelişmekte bu civarda daha da ilerleyebilir ,herkesin görmesi gereken yerler. Yıllar boyu bizi uzak tutanlara ne demeli bilemiyorum. Huzurlu, güvenli ortam bu cennet coğrafyada daim olsun, insanları güzellikle yaşasın 

5 yorum:

  1. Bizimkilerin memleketi, muhtemelen Pertek'ten sonra Mercimek köyünün eteklerinden geçtiniz, öncesinde de Süpürgeç Dağı'nın önünden... Dağın yoldan görülen kısmının arkasında muhteşem bir vadi vardır, içinden enfes bir su geçer ve çıkış gözesi Pertek'dedir ve tabii ki dağın yol tarafındaki üzüm bağları... Buzbağ şaraplarının üzümleri yöredendir, fabrika Elazığ'dadır, özelleştirilmiştir ama Allahtan iyi bir şirketin elindedir ve şaraplar daha önce denemediyseniz muhteşemdir, elbette pestilleri ve batıda köme denilen, orada ise adı orcik olan içi cevizli muhteşem atıştırmalık. Munzur'a yazılmış türküler, ağıtlar, çekilmiş zulümler... ama her şeye rağmen gülümseyen, yardım etmek için koşuşan insanları muhteşemdir:) Çok keyifli bir rastlaşma oldu yazı benim için ki biz de sonbahara doğru kuzenlerle gitmeyi planlıyorduk:))

    YanıtlaSil
  2. Keban baraj gölü o coğrafyanın iklimini değiştirmiş diye duymuştum. Koskoca bir iç deniz gibi. Eskiden o feribotların benzeriyle Bozcaada'ya giderdik, demek oraya taşınmışlar.:))
    Çok güzel bir gezi güzergahı, görmeyi çok arzu ediyorum, ne iyi yapmışsınız. :)

    YanıtlaSil
  3. ne şahane bir gezi olmuş, bayıldım. en çok görmek istediğim yerlerden. ben 3-4 yaşlarındayken gitmişiz bizimkilerle ama hiç bir şey yok hafızamda tabii :(

    YanıtlaSil
  4. 2000’de 2 kız arkadaşımla sırt çantamızı takıp memleketi gezmeye çıkmıştık. Memleket dediğim doğu güneydoğu ve karadenizin doğusu; çünkü batı zaten bildiğimiz batıydı.. Bir o bölge kaldı üşkede göremediğim çünkü o dönem terör almış başını gitmişti… Çok merak ediyorum…. İstiyorum görmeyi.

    YanıtlaSil
  5. hiç bilmediğim duymadığım yerler :) ivit yani orda feribot olması da ilginçmiş :)

    YanıtlaSil