Soğanlı Şehriye Çorbası

soğanlı şehriye çorbası

*2 soğan,
*1 çorba kaşığı un,
*3 çorba kaşığı kadar zeytinyağ,
*4 çorba kaşığı tel şehriye,
*yarım demet maydanoz,
*1 bardak süt,
*6 bardak su(et suyu ya da bulyon)
*tuz,karabiber,

Hafta sonu keyifsiz geçirdim,nezle olmuşum, çok kötü çıkan bir ses ,tıkalı kulak ,akan bir burun,
şuracığa kıvrılıp da azıcık uyusam diyen bir ruh hali  ile televizyon karşısında geçti.
Hava da bana eşlik edercesine sulu sepken bir haldeydi.
Hastaya çorba gerek diyerek,mutfağa geçip kendime şöyle güzel bir çorba yaptım,çok iyi geldi
zımba gibiyim bu sabah,

- Küçücük doğranan soğanlar sıvıyağla iyice kavrulur,
-Un ilave edilir ve biraz daha karıştırılır.
-Çorbanın suyunu ,tuzunu ilave edip kaynamaya bırakalım,
-Kaynama başlayınca şehriyeleri ilave edelim,
-pişmeye yakın maydanozları ve daha sonra ılıtılmış sütümüzü ilave edelim,karabiberde ekelim
ocağın altını kapatalım.

Tam havası çorba içmenin.
Aaa bu gün Dünya Süt Günü'ymüş.
Bende sütümü zaten her sabah gençlerimle beraber içiyorum ama   çorbama da katmış oldum bu günün güzelliğine binaen..
Haftamız süt gibi beyaz ve faydalı şeylerle dolu dolu,sağlıklı  geçsin umarım..


                    

16 yorum:

  1. Geçmiş olsun.Bu havalarda hasta olmamak imkansız.Cumartesi günü üzerime aldığım kot montu en az 4 defa giydim çıkardım.Hava öyle değişken ki.Ellerine sağlık,çorban da çok güzel olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten de öyle bu aralar giyimlere dikkat etmeli ama ben galiba spor sonrası kaptım şifayı.
      Teşekkürler sevgili pembe kekik..

      Sil
  2. yemekte kuru soğan yıyemeyen eşim için güzel bir alternatif...deneyeceğim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işin zor Özlemcem,soğansız yemek zor.Teşekkürler..

      Sil
  3. Ellerine sağlık Pudra Şekerim:sıcak sıcak bol limonlu içelim..

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun. soğan gerçekten çok yararlı. Şehriyede hiç denememiştim. Değişik olmuş. Denemek lazım. SEvgiler gönderiyorum kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeneceğine eminim..Sevgiler benden de sana..

      Sil
  5. Merhaba çok geçmiş olsun bizim evde çorbasız sofra olmaz hemen kaydettim ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ben salçalı beklerken daha farklı bir tarifle karşılaştım,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aslında kırmızı yemekleri severim ama bu seferki yeşil tonlarında oldu..

      Sil
  7. geçmiş olsun, karamalize soğanı ben çorbaya çok yakıştırıyorum. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun. Soğanın girdiği her şey lezzetli oluyor. Mutlaka bu çorbanız da öyledir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim İlhanbey.Soğansız yemeğimiz yoktur genelde,gerçekten lezzet katıyor..

      Sil