FIRINDA MAKARNA (ETKİNLİK VAAAR)

Keyifsizim bu aralar..
Bloguma bile uzun zamandır bakmıyordum.
Bugün bi göz attım ki  ''ooo Piti Piti'' arkadaşım beni en mutlu eden yemek olan MAKARNA etkinliği düzenlemiş.
Bende epeydir bekleyen klasik bir tarifle katılayım dedim.
Belki canlanırım ,bahar beni yormaktan vazgeçer .

*1 paket fırın makarna,
*2 yemek kaşığı tereyağ,
*2 yemek kaşığı un,
*2,5 su bardağı süt,
*1 yumurta,
*tuz,karabiber,
*2-3 çorba kaşığı zeytinyağ,
*1 çorba kasesi rendelenmiş kaşar peyniri.

*Bir paket makarnayı kırmadan tuzlu suda haşlayıp hazır hale getirelim.
*iki kaşık tereyağı bir tencerede eritip,iki kaşık un ilavesiyle iyice kavuralım ve sütümüzü azar azar ilave edip,pürüzsüz muhallebi kıvamına gelene kadar karıştıralım.
*Ocağın altını kapatıp soğumaya bıraktığımız beşamel sosumuza ılındıktan sonra 1 yumurta kırıp,hızla sosumuza yedirelim,tuz ve karabiberle tatlandıralım.

Fırın kabımıza bir kaşık beşamel sos yayıp üzerine haşlanmış makarnalarımızı dökelim ve üzerine biraz zeytinyağ gezdirelim .
Kalan beşamel sosumuzu makarnanın üzerine yayıp,fırına verelim.
Pişmesine yakın fırından alıp kaşar peynirlerimizi üzerine serpip,eriyene kadar tekrar fırına verelim,
ve sonra afiyetle yemek üzere soframıza alalım..

                                          AFİYET OLSUN

26 yorum:

  1. nefis olmuş canım.fırın makarnayıda çok severim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ohhh mis kokusunu aldım sanki:))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.Fırın makarnanın her türünü severim.
    Arkadaşın etkinliği de hayırlı ve bol paylaşımlı olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. canım sanırım havalardan..ben de çok kötü hissediyorum kendimi..Bu yüzden bu etkinliği başlattım ki kendime geleyim..sağolasın tarif için..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off offf..Hele bu gün gri bir hava var ki İstanbula hiç yakışmıyor..

      Sil
  5. fırında makarna, beşamel sos ve kaşar peyniri...
    ayrılmaz üçlü süper olur....
    bayılıırm....
    zaten tam kıvamında harika görünüyor...
    1 dilim de benim için ye....
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin içinde bir tabak ayırdım bak Şirinem.

      Sil
  6. Fırın makarnaya kim hayır derki. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Fırın makarna evimizde en çok sevilen makarnadır.Ellerinize sağlık nefis gözüküyor.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim evinde favorilerinden,benden de sevgiler..

      Sil
  8. sevmeyen kim var acaba ??
    ben çok merak ettim..
    acaba bunun için bir etkinlik de benmi düzenlesem :? :=)

    elelrine sağlık canım..
    birde şu profil resmini öyle seviyorum ki ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili nUnU katılırız hemen etkinliğine ,kaçırmayız:)Teşekkürler.

      Sil
  9. Çok severim ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. hımm ben de makarnacılardanız: ) yurtta 5 senemi geçirmiş biri olarak kötü gün dostu makarnayı asla mutfaktan eksik etmem: ) ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
  11. Blogunu yeni keşfettim :) Ama nefis şeyler var gibi gözüküyor.

    http://madambfashion.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık ben de az önce makarna yayınladım etkinlik kimdeyse alabilir sevgiler

    YanıtlaSil