Patatesli Kaşar Peynirli Ay Çöreği

*1 su bardağı yoğurt,
*1 yumurta(akı hamur için sarısı üzerine)
*1,5 su bardağı zeytinyağ-eritilmiş tereyağ,
*3 patates,
*1 kase rendelenmiş kaşar peyniri,
*1 paket kabartma tozu,
*aldığı kadar un,
*tuz.
-Yoğurt,yumurta akı, yağ, kabartma tozu ve tuz ,elenmiş  un ile karıştırılarak ,kulak memesi yumuşaklığında hamur haline getirilir.
-Yumurta büyüklüğünde parçalara ayrılarak 10-12 cm çapında yuvarlaklar açılır ve içine patates püresi ve rende kaşar peyniri konularak,ay şeklinde sarılır.
-Üzerine yumurta sarısı sürülür, 170 derece ısıda üzeri kızarana kadar pişirilir..


İstanbul yine gri bu sabah ama ben ruhumuz güneşli olsun diyorum,
sizlere bir bardak çayla beraber bu poğaçalardan ikram ediyorum.
Sıcak sıcak iyi gider...

Güzel bir hafta sonu olsun....
                                                            AFİYET OLSUN..

25 yorum:

  1. değişik bir tarif, ellerine sağlık;)

    http://pinkyfashionbeauty.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Mmmm nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ooh mis mis ,ne güzel yenir kahvaltı da :))
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Oh be sonunda seveceğim bir ay çöreği. O içi siyah ay çöreğini hiç sevmediydim bu tam bana göre. Ellerine sağlık canım.Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  5. patates ve kaşar uyumu varsa için ucunda ohh harika ellerine sağlık :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet iyi bir ikili patates ve kaşar peyniri:)

      Sil
  6. ellerine sağlık canım harika olmuş
    :))

    YanıtlaSil
  7. Birkac tane gonderirmisin bu tarafa lutfen:)))) Ellerise saglik..hic yapasim yoktu ama bugun yapsammiki..off of sonrada yemek var onlari..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki gönderirim canım,sizin için yaptım zaten:)) Sevgiler..

      Sil
  8. ellerine sağlık bitanem nefis bir çörek olmuş.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık.Yarın ben de poğaça yapayım.Canım istedi şimdi.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. tatlısından çok tuzlusunu daha çok seviyorum,bende yapıyorum patatesli nefis oluyor,eline sağlık canım çok güzel görünüyor çöreklerin..

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle duyarlı yorumunuz için teşekkür ederim.Sonra bu birbirinden değerli el emekleriniz için ben de sizi kutlarım:)

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel kızarmışlar. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. çok güzel görünüyorlar. olsa da yesek.

    YanıtlaSil