Ispanaklı Kıvırma Börek.


Sevgili eşimin canı ıspanaklı börek istemiş ve pazardan nefis ıspanaklar almış.
-Yufkada alıyım,dedi  ama ,
ben var ya ben,yine hamaratlığım tuttu;
-aa ,ne gerek var açma börek yaparım canıım ,dedim.
-:))

Hamur için gerekli malzemeler;
*4 su bardağı un,
*2 çay bardağı su,
*1 çay bardağı sıvıyağ,
*1 yemek kaşığı sirke,
*1 tatlı kaşığı tuz,

Yufka araları için,
*100 gr eritilmiş tereyağ,
*1 çaybardağı sıvıyağ

*iç malzemesi;
2 adet soğan,
1kg ıspanak yaprağı (ıspanaklı dilber böreği içi gibi hazırlanabilir)

Üzeri için;
*1 yumurta sarısı
-Un ve tuzu karıştırıp ,ortasını havuz şeklinde açalım.
-Sirke,sıvıyağ ve su ilavesiyle, kenarlardan unu azar azar alarak, kulak memesi kıvamında bir hamur yapalım.
-Üzerine un serpip ,yarım saat bekletelim.
-Ayrı bir yerde tereyağını eritip,sıvı yağ ilavesiye ılıtarak hazır tutalım.
-Dinlenen hamur 10 bezeye ayrılıp, her bezeyi pasta tabağından daha büyük ve incecik açalım.
-Üzerine bir fırça yardımıyla erittiğimiz yağdan sürüp, ıspanak harcımızı yüzeyine yayalım .
-Rulo şeklinde kıvırdığımız parçaları elimizle uzatarak tepsiye ortadan başlayarak yerleştirelim.
-Üzerine yumurta sarısı sürdüğümüz böreğimizi 180 derece ısıda güzelce kızarana kadar pişirelim.
                               
Bugün yüzünü gösteren güneşle beraber günümüzde aydın olsun ..
                                                  AFİYET OLSUN..

36 yorum:

  1. Ben de normal tepsi böreği yaptım. :) Fakat bunun görüntüsü daha güzel. Sıcaklardan dolayı ıspanaklar filizlenmeye başlamış son kez yiyelim dedim ben de.

    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo seninde eline sağlık sevgili hanhildem.Evet zamanı geçiyor artık..

      Sil
  2. bende bayılırım :)) mmm nefis ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Sabah sabah olsa da yesek dediğim bir görüntü ile karşılaşmak açık olan iştahımı daha da bir açtı. Ellerine sağlık bayılırım ıspanaklı böreğe..

    YanıtlaSil
  4. inan beninimde görünce canım börek istedi...nefis..nefis...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcem komşuculuk oynayıp uzatıvermek isterdim bi dilim bak:)

      Sil
  5. Kahvaltı için birazcık olsaymış ya şimdi.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor.Ellerine emeklerine sağlık.Tek kelimeyle nefis:)

    YanıtlaSil
  7. Mehtap hanımcım ne iyi ettinizde blogumu ziyaret ettiniz ben tanıştığımıza çok mutlu oldummm :) diyette olduğum şu günlerde bu börek bana pek çok anlamlı geldi.. el açması başka olur tadı dahada keyif verir... ellerinize saglık harika gorunuyor :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin bernacım,diyet konusunda kolaylıklar dilerim..Sevgiler..

      Sil
  8. Maşallah benim hamarat arkadaşım. Ne güzel açma börek yapmışsın öyle. Ellerine emeğine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. pudra şekerim canımı istettin. ne güzel güzel görünüyor en sevdiğim börek ıspanaklı olandır.Canım ıspanaklı bir dost çekti diye yazı bile yazmıştım. ellerin kolların dert görmesin, sofrandan bereket eksilmesin.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıspanaklı dost güzelmiş:)Bazen bir dilim börek ve bir sıcak çay ne iyi gider dost sohbetleriyle..

      Sil
  10. süper olur eminim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Epeydir açma börek yapmıyorum demekki artık zamanı geldi,ellerine sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  13. açma börek zor iş, emeklerine sağlık, enfes görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen stres atmaya yardımcı oluyor,hamuru yoğurmak iyi bir aktivite:)

      Sil
  14. canım böreğin çok güzel görünüyor....
    hatta hiç utanmadan 1 değil 2 dilim istiyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgileer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam canım üsteki dilim senin olsun,hemen bir dilim daha kesiyoruum.

      Sil
  15. tek kelimeyle nefissss.. emeğine sağlık canım afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  16. Canım günaydın teşekkür ederim hepimizin inşallah:)))Böreğin enfes ellerine sağlık hayırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. çok severim... elde açılmışına ise bayılırım...
    afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
  18. börekler bizim mutfağın vazgeçilmezlerindendir. seninki de harika görünüyor. sanki ye beni diyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Teşekkürler mutfak gazetesi..

    YanıtlaSil