PÜRELİ ENGİNAR


Sebzeyle başladık, sebzelerden gidelimm.

*4 adet enginar,
*2 adet patates,
*6 yemek kaşığı zeytinyağ(arzu ettiğiniz miktarda ayarlayabilirsiniz)
*1 limon suyu,
*yarım çorba kaşığı un,
*yarım demet dereotu,

-Enginarlar, üzerini örtecek kadar su, un ve tuz ilavesiyle yumuşayana kadar haşlanır,
-Zeytinyağ ,limon ve tuz bir kabın içinde çırpılarak karıştırılır.
-Patatesler haşlanıp,iyice ezilerek püre haline getirilir.(taze patates ise kabuklarıyla haşlayıp ezebilirsiniz),
-Haşlandığı sudan alınan enginarların üzerine,3 çorba kaşığı hazırladığımız limon-zeytinyağ karışımı
gezdirilir.
-Kalan limon-zeytinyağ ,ince kıyılmış dereotu ile birlikte patateslerin içine iyice harmanlanır.
-Servis tabağına alınan enginarların göbeklerine patates püresi paylaştırılır  ve sofraya alınır.

Bu mevsimde her hafta mutlaka pişirdiğim bir sebze enginar. Ben kabuklarıyla yemek yapmayı hiç denemedim, göbek kısmını  çok beğeniyoruz.Bbu tarifide ilk kez yaptım çok güzel oldu.

                                                     AFİYET OLSUN..

28 yorum:

  1. zamanı gelmişken değişik şekillerde tüketmeli
    ellerine sağlık böylede çok güzeldir eminim
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. pÜRELİSİNİ HİÇ DENEMEMİŞTİM. EH DEĞİŞİK TARİFLER DENENMELİ.ELLERİNE SAĞLIK PUDRA ŞEKERİM..

    YanıtlaSil
  3. Enginar en sevdigim sebze. Pureli ben de denememistim, eminim harika olmustur.
    Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş gerçekten.
    Tuttum bu fikri
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik canim nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. hiç denemedim ama harika bir fikir valla.eline sağlık
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  7. ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor engınar

    YanıtlaSil
  8. Hic enginar pisirmedim, galiba ayiklayamam diye cekiniyorum:)) Ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada bizim yerimize pazarda ayıklayıp ayıklayıp satıyorlar,bende onlardan alıyorum hazır ayıklanmış yani,yoksa bende beceremeyebilirim:)Sevgiler..

      Sil
  9. mutlaka deneyecğim enginar delisiyim ben.

    YanıtlaSil
  10. enginar püreyle güzel bir buluşma yapmış...
    yakışmışlar...
    çok güzel görünüyor...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık harika olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. enginarın her hali güzel:) şifa olsun,sevgiler

    YanıtlaSil
  13. BU hali de çok lezzetliye benziyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Püreli denememiştim hiç ama eminim çok güzel olur, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil