mahallede yeni mekan

 

Güzel bir yürüyüş sonrası  mahalleye yeni açılan yün evine uğradım. Her türlü örgü malzemesi, yün, ip, dikiş malzemesi, hobi malzemeleri vs. satışı yapılan bir dükkan.Küçük bir ön cephesi var ama içeri girince geniş ,büyük bir dükkanla karşılaşıyorsunuz.  Arka tarafında da ufak bir bahçesi var apartman boşlukları arasında, orasınıda  ufak bir kafe halinde düzenlemişler, iki üç masalık, etrafı  plastik yeşil çim benzeri çitle çevrili, yapma çiçeklerle hoş bir yer haline gelmiş. Arka odalarında iki hanım bir öğretmenden dikiş dersi alıyordu,  örgü kursları da varmış. Tam bir'' emekli olunca bir dükkan açarım'' denilecek hayal dükkanı olmuş, bir kadın hayalini gerçeğe dönüştürmüş, ne güzel, bravo. Sahibesi yoktu ama çalışan hanımlardan birisi eski bir komşum. Zaten onu görmek vesilesi ile gittim. Kendisi ,otuz yıl ev hanımlığından sonra, çocuklar da yuvadan uçunca, çalışmaya başlamış ,hem de tam mesai ,'herkes bana şaşırıyor, ama ben çok mutluyum çalışmaktan ' ,diyor. Biz kadınlar böyleyiz; bazen yıllarca çalışıp eve geçiş yaparız bazen de yıllarca evde saçımızı süpürge edip sonra da çalışacağız, deriz, az gelmiştir evde yaptıklarımız, biraz da başkası için çalışmayı seçeriz. En azından dışarda çalışmak para kazanmamızı sağlar. Şans eseri elde edebileceğimiz dost ve arkadaşlıklar da cabası olur. Ben de aylardır elimde bekleyen örgüm için eksik kalan yünlerimi aldım, biraz eskileri yad eden hoş sohbet  biraz alışveriş oldu, yine yürüyerek eve döndüm. Son zamanlarda yürüyüşü rutin hale getirdim, umarım vazgeçmem:)

***

8 yorum:

  1. Eve geçiş yapan ya da çalışma hayatını sürdüren... Hiç fark etmiyor; kadınlar her şartta, her alanda, az ya da çok, kendince veya topluma yönelik üretmeye devam ediyor ve kanımca erkeklerden daha uzun yaşamamızın sırrı bu:)
    Sevgiler Mehtap...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle hayatla mücadeleyi seviyoruz. Sevgiler.

      Sil
  2. Ne hoş bir mekan olmuş, tanımlamanızı sevdim. Böyle dükkanlar her mahalleye lazım, değil mi?
    Keyifli alış verişler dilerim. :)

    YanıtlaSil
  3. eveet yüncü dükkanları keyifli oluyor rengarenkli :)

    YanıtlaSil
  4. Debbie Macomber havası:)

    YanıtlaSil