ev hali


Güzel bir kek yaptım, tart kek kalıbında. Bu kalıp sayesinde kekin içine istediğiniz krema veya sos koyabiliyorsunuz. Kek kabarmadan pişiyor iç kısmı boş kaldığı için başka malzemelerle doldurabiliyorsunuz. Beyaz krema pişirdim, üzerine de evde kalan son iki portakalla sos yapıp döktüm, uydurma tarifimle  şahane kek oldu.
Kısmetlisi de varmış, babamla annem de geldiler çaya. Köşedeki simitçiden simit almışlar. Bu simitçinin tam yanımızdaki binanın altına açılması iyi mi oldu kötü mü oldu bazen bilemiyorum. Sıkı müşterisi olduk , kahvaltı da çayda  çokça simit yer olduk. Allah için güzel yapıyor. Bize baya uzak bir mesafede idi ama fırının bulunduğu apartman dönüşüme girdi simitçi de bizim burada köşede yıllardır pastane olarak el değiştirip duran  ,bir türlü iş yapmayan dükkana taşındı. Meğer bu dükkan simitçi fırını olmalıymış, şimdi çok iyi iş yapıyor. Ne demişler iş bilenin kılıç kuşananın.
**

7 yorum:

  1. Simit ve çay en sevdiğim ikilidir. Maalesef bizim mahallede çok kötü yapıyorlar sadece Simit Dünyası'nın iyiydi yani meşhur Ankara simidi tadındaydı. Eline sağlık:)
    Not: Recep abim, bana yazdığın yoruma cevap yazmış haberin olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simit Dünyası battı sanırım, eski şaalı günleri neydi öyle, şimdi görmüyorum bir yerlerde. Ankara'yı en son ziyaretimde Kale'nin girişinde bir adam satıyordu, çıtır çıtır hafif yanık tadı vardı.Güzeldi. Çocukluk ve ilk gençliğimde geçti Ankara'da ama simidini hiç hatırlamıyorum. Üniversiteyi kazanıp İstanbul'a geldim oo Karaköy vapur çıkışı, Haydarpaşa tren çıkış simitçiler olurdu şahaneydi.

      Sil
  2. kek krema simit oh yaaa olur mu hiç onlarsız :) bi de puding :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonraa gelsin kilolar:)) oluyor ama takıyor muyuz ? hayıır..

      Sil
  3. Merhabalar.
    Elbette simitçinin işyeri sizin apartmanınıza yaklaşınca simit tüketiminiz de artacaktır. Simitçinin işyerinin yaklaşımında ki "iyi mi oldu, kötü mü oldu?" derken soruyu herhalde bu anlamda sordunuz.

    Kek yapımında bazen aklınıza geldiği gibi de yapacaksınız, belki böylece dünyanın en güzel ve en lezzetli bir kekini ortaya çıkarırsınız. Lezzet farklılıkları zaten böyle gelişmiyor mu?

    Yaptığınız kek görünümü itibariyle çok muhteşem görünüyor. Tadına siz baktınız. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlık olsun. Ne güzel anne ve babanıza da ikram etme imkanı bulmuşsunuz.

    Güzel bir paylaşımdı. Kaleminize ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı, huzurlu, bereketli bir Ramazan ayı dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Bende pazar günü yaptım. Sözde tarifle yaptım ama kendi katkılarımda oldu. Tadı güzel oldu. Mis gibi de portakal kokusu. :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Benim yorumlarım da zaman zaman spama düşüyor.
    Selamlarımla.

    YanıtlaSil