Hindistancevizli Kurabiye


Kurabiye ve çay vazgeçilmez ikilim, çayı şekersiz içtiğimden sanırım yanında tatlı bir şeyler yemek hoşuma gidiyor.
Bu tarifide bir yemek kitabından almıştım, hem yapılışı kolay hem de kıyır kıyır..

Oda sıcaklığında 125 gr margarini ,
1 su bardağı pudra şekeri,
1 yumurta sarısı,
2 çorba kaşığı hindistancevizi ilave ederek karıştırıyorum.
2 su bardağı kadar unu kabartma tozu ilavesiyle karışıma eleyerek ,ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyorum.
Elde ettiğim hamurdan ceviz büyüklüğüne parçalar kopartıp önce  yumurta akına sonrasında bir küçük  tabakta bekleyen  2 çorba kaşığı hindistancevizine bulayarak,
yağlı kağıt serilmiş fırında 180 derecede 20-25 dakika pişiriyorum.

Demlenmiş güzel bir çayla harika gidiyor.

15 yorum:

  1. çok severim uzun zamandır yapmamıştım eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim ve en sık yaptığım kurabiyelereden biri..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. çok severim ellerine sağlık harika olmuşlar

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor çok severim bu kurabiyeyi ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. MMM MEHTABCIM HARİKA OLMUŞ CANIM
    KURABİYEDEN ALDIM
    MUHABBETLE KAL
    :))

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyorrrrrrrr
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. sevgili mavianne teşekkürler.

    Bir kase lezzet; aa ne demek buyur buyur afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  8. Nanemaydanoz; bende sık yapılacaklar ekledim.

    Hayat cafe ; benim tarif epeydir beklemedeydi ama kolay ve güzel oldu.

    Tadı Mahal ;teşekkürler
    Handecim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel Mehtapcım ben birde sıvı yağ ile deneyeceğim inşallah aynı sonucu alırım.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Feray dene bakalım ,olur herhalde sıvıyağlada .
    Emel; sağol canım

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Feray dene bakalım ,olur herhalde sıvıyağlada .
    Emel; sağol canım

    YanıtlaSil
  12. Bunu bende yapıyorum,çok güzel oluyor,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Eline saglik olsun cok yaparim bende kizima bunlardan...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Bu kurabiyeleri çok seviyorum. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinope bende bende. Teşekkürler ziyaretin için ayrıca.

      Sil