Likörlü Kek


En favori kekimiz diyebilirim.

Benim gençler bayılıyor, browni gibi, ıslak kek gibi, kakaolu kek gibi.

Malzemeler;
*1 su bardağı süt,
*4 yumurta
*250 gr eritilmiş margarin,
*2 su bardağı şeker,
*3 su bardağı un,
*3 çorba kaşığı kakao
*2 çorba kaşığı likör(hangisi varsa ya da yoksa  kullanmayabilirsiniz tercihe bağlı,tat yine güzel)
*kabartma tozu, vanilya.

-Eritilmiş yağ ve 1,5 su bardağı şeker (yarım bardağı ayrılacak) kakao,vanilya,likör iyice karıştırılır.
Kesinlikle derin bir kap kullanın.
-Sonra 1 bardak sütü azar azar ilave edip çırpmaya devam edin.
çok tatlı bir karışım oluyor bundan 1 su bardağı bir kenara ayırın, sonra lazım olacak.

-Kalan karışıma 4 yumurta ve ayırdığınız yarım bardak şekeri ilave edip çırpmaya devam edin.
-En son kabartma tozu ile karıştırılarak elenmiş unuda katarak , önceden yağlanarak hazırlanmış kalıba boşaltın  ve 180 derece de ısıtılmış fırında  30-35 dakika pişirin.

-Çıktıktan sonra, sıcak haldeyken üzerine daha önceden ayırdığımız 1 su bardağı kakaolu karışımı dökün ve hemen içine çektiği sosla çok güzel bir tada bürünen kekinizi,

Afiyetle yiyin.

11 yorum:

  1. off harika, ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. canım ben geldim
    ben likörsüz denicem
    ellerine sağlık
    muhabbetle
    :)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor.Ellerinize sağlık.Nefissss.

    YanıtlaSil
  5. Hmm denemek lazim goruntu guzel tadida nefistir eminim..Elinize saglik..

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  7. Selam bende pişiriyorum , likor suz kek hamurunun icine vişne koyuyorum ya buzlundan yasa koposto.cok lezzetli oluyor denemeni tavsiye ederim, ellerine. Saglık,seviler...

    YanıtlaSil
  8. aa güzel olur elbet,denerim bende.teşekkürler Emel.

    YanıtlaSil
  9. likörlü hiç denemedim güzel görünüyor.
    ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. kekinizi denedim cokk guzel oldu, simdi 2. kez yapicam ,tekrar tekrar tesekkurler, likorum visne likoru ve sizin olcunun 2 katini koyucam cunku ilkinde pek likoru hissedemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Selen çok mutlu oldum tarifi denediğine, gerçekten bizim evde de çok sevilen kektir. Afiyetler olsun..

      Sil