ALMAN KEKİ,

nasıl oluyormuş diyorsanız buyrun, sünger gibi yumuşacık ve lezzetli;
Bu tarifimi GÜLO ANNE'ye 72.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ için gönderiyorum.
Çayla iyi gidiyor,biz dün pişirip çay keyfimizi yaptık.



Malzemeler;

*4 adet yumurta,
*3 kahve fincanı şeker,
*1,5 su bardağı un,
*1 su bardağı patates nişastası,
*250 gr yumuşak margarin,
*kabartma tozu,vanilya,
*1 çorba kaşığı limon suyu,
*2 limonun kabuğu rendesi.

Kuru malzemeler yani,
un, nişasta ,kabartma tozu vanilya bir kaba elenir.
şeker ve margarin krem haline gelene kadar karıştırılır.
İçine yumurta sarıları, limon kabuğu rendesi,limon suyu ilave edilir.
Diğer yandan kar haline getirilmiş yumurta akları bu karışıma katılır ve tahta kaşıkla karıştırılır.
En sonda kuru malzemeler ilave edilir.
Önceden ısıtılmış  fırında orta ısıda 35-40 dakika da hazır olur.

Üzeri için ise, 1 su bardağı kadar pudra şekeri azar azar sıcak su ilavesiyle bir sos haline getirip,
kek soğuduktan sonra üzerine dökebiliriz.
  AFİYET OLSUN.

17 yorum:

  1. Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloguna

    YanıtlaSil
  2. tanıştığıma memnun oldum
    :)
    mmmm mis gibi kek
    ellerine sağlık canım
    bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık cnaım..
    Sayfanı keşfettiğime sevindim..
    Sevgiler.
    Takibindeyim..

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİSSS ÇOK HARİKA BİR KEK OLMUŞ SÜPER KABARMIŞ
    AFİYET OLSUN ÇOK ÖPTÜM CANIM SEVGİLER:))

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş çayın yanında nefis olur ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. selam benimde en savdiğin tatlı türüdür kek. hem pişirmesini hemde yemesini severim.ellerine sağlık kekin ye beni diyor:)) sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bir Kase Lezzet; hoşgeldin ben sana gelmemişmiyim ziyarete ,hemen geliyorum.

    Hayat Cafe Tarifleri;sende hoşgeldin,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Fatma;evet keklerim iyi kabarır bak.Teşekkürler.

    Emel,teşekkür ederim canım,yakın olsak uzatırdım bir dilim.

    YanıtlaSil
  10. Özgür;
    Çeşnici Handan;
    Emel Kurt teşekkürler,hoşgeldin ayrıca.

    YanıtlaSil
  11. çok güzel görünüyor kek nefisss
    izlemeye aldım sizi

    YanıtlaSil
  12. hımmm çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Cok guzel bir blog ve harika kek..bayilirim ev yapimi kek lere, elinize saglik..Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım kekin pek nefis görünüyor,efiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  15. Dostbahçesindenlezzetler ve Anneeli gibi;
    teşekkür ederim güzel cümleleriniz için.

    YanıtlaSil
  16. Eline saglik olsun canim.. Her zaman keklerin ustundeki bu beyazligi merak ederdim ama hic okumak nasip olmadi nedir deye. Simdi tarifte okuyunca ne kadar da kolay dedim.
    Takip ediyorum siteni canim basarilar..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. aa evet o beyaz sos çok kolay, tek şart kek soğuyacak yoksa emiveriyor sosu..ziyaretine teşekkürler.

    YanıtlaSil