Şehriyeli Yeşil Mercimek Çorbası


Çocuklara hamileyken ,hergün yeşil mercimek yiyordum, inanılmaz şekilde canım istiyordu. Kıymalı
yeşil mercimek ne lezzetli gelirdi.
Hala çok seviyorum , yemeğinden sıkıldıysanız bu tarifteki çorbada çok leziz ve doyurucu oluyor.

malzeme ve yapılış,
*1 su bardağı yeşil mercimek yıkanır ve yarı haşlanarak ,haşlama suyu dökülür.

*2 adet kuru soğan, 2-3 kaşık zeytinyağda kavrularak sarartılır,

*2çorba kaşığı un ilave edilir ve birkaç kere daha karıştırılır, un kokusu biraz gidene kadar.

*daha sonra haşlanmış yeşil mercimek ve 8-9 bardak kadar su(et suyu ,tavuk suyu ya da bulyon)
konularak pişirilir.

*1 kahve fincanı arpa şehriye mercimekler pişince ilave edilir ve 15 dakika daha kısık ateşte pişirilir.

*yarım su bardağı süt ve 1 tatlı kaşığı kuru nane , altını kapattıktan hemen sonra ilave edilerek,
     miis gibi çorbamız yemeye hazır halde beklemeye başlar.

Ben kahvaltıda da, çorba sevenlerdenim.
Siz ?
 

9 yorum:

  1. Şu soğuklarda hele de benim gibi hastaysan nefis sıcacık çorba gibisi yoktur. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bu şekilde denememiştim ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım:)
    bloğunun ismi çok şeker:)
    sevgiler..
    cici günler..

    YanıtlaSil
  4. Mercimek sık pişer bizde ama şehriyeli denemek lazım birde.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. corba kista cok iyi geliyor
    bende sürekli yapip yiyorum
    ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  6. Elifcim,hastayken gerçekten çorba bir numara.

    Sevda;tavsiye edrim dene.

    Deniz; teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Doyumluk; evet şehriyeli değişik bir tat veriyor mercimeğe,

    Emelcim, evet çorba olmazsa olmaz.

    YanıtlaSil
  8. Yeşil mercimeği çok seviyorum elimden geldiğince çok kullanmaya çalışıyorum.
    Çorbasını da çok severim. Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Feraycım kışın sebzeler azaldıkça bakliyata yöneliyoruz sanırım.

    YanıtlaSil