KURU KÖFTE

-Küçükken annemin yaptığı kuru köfte ve patates kızartmasını ne de çok severdim.
tepeleme yapardı böyle, bayıla bayıla yerdik.
- aa ,öylemi canım,benimkiler nasıl olmuş bakalım?

Sevgili kayınvalidem yaparmış oğlu severmiş,
şimdi de ben yapıyorum ,
benim oğlum seviyor..
yanına patates kızartması, salata ,ayran ..



*yarım kilo dana kıymanın içine;

*2 dilim bayat ekmek içi,

*1 kuru soğan,

*1 diş rende sarımsak,

*1 yumurta,

*arzu ederseniz yarım demet kadar ince kıyılmış maydanoz,

*karabiber(olmazsa olmaz) tuz, isteğe bağlı kimyon,

*yumuşak olsun derseniz 1 çorba kaşığı kadar süt

hepsini böyle iyice yoğuracaksınız ki köfte  güzel olsun. Ve yoğurduktan sonra hemen kızartmayıp dinlendirirseniz daha da fevkalade.

sonra ister tavada yağda kızartın ki tadı başka bir şeye benzemez ,
amaa fırında da pişirilip sofraya gelmesi tabii ki mümkün köftenin.

15 yorum:

  1. kim sevmezki:)

    nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. eee her zaman annelerinki daha güzel olur)
    seninkide çok güzel lezzetli görünüyor hemde tepeleme:))
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. bence köftelerin en lezzetlisi kuruköfte canım.annemin yaptığınıda başka hiç bir köfte tutmaz nedense.hep böyle gidiyor sanırım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    köfte patatese hangi çocuk hayır diyebilirdiki...
    tabiki kimse...
    yani her çocuk çoook severdi...
    ve bende halaaaa çok seviyorum..
    seninde ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım
    benim oğlumda sever
    muhabbetle kal.

    YanıtlaSil
  6. her daim yenir bu
    :-))
    afiyet olsun canim

    YanıtlaSil
  7. çocuukken en çok sevdiğim 2 şeydi,şimdide en sevdiklerimin arasında,eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. 4 çocuklu evimde çocuklarımın baştacı....
    ellerine sağlık....
    ben hala annemın kızartmalarını ozluyorum benım yaptıklarım hala annemınkı gıbı olmuyor....
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Gecenin 11.30 u..uyumak yerine yaptiginiz kofteler olsada yesem dedim)) Elinize saglik..sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Off kim sevmez anne köftesi, ellerine sağlık Mehtapçım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. kim sevmezki?
    köftenin her haline bayılırız ailecek,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Kofte bizim en cok sevdigimiz sey. Ekmegi ne sekilde koyuyorsunuz acaba? Kuru halde blenderdan gecirip mi yoksa suda islatip mi?

    YanıtlaSil
  13. Didemcim ben eski usul ,bayat ekmekleri dilim halinde buzdolabında saklar, sonra köfte için ıslatır ,kabuklarını ayırır ki kolayca ayrılıyor ,sıkar ufalarım.

    YanıtlaSil
  14. Ben de annemi hatırladım.Kuru köfte ve patates kızartması olduğu gün bayram ederdim:))Ellerinize sağlık en kısa zamanda ben de yapacağım

    YanıtlaSil