CEVİZLİ HAVUÇLU SALATA,


Salatalar artık özellikle  misafir günlerinin olmazsa olmazı.

Çocukluğumda annemle gittiğim günlerde  menü genelde, kek, poğaça,börek üçlüsüydü. Sütlü tatlılar ve salatalar daha sonraki zamanlarda menüde yeralmaya başladı.  Bu da hem günlerde hem de meze olarak akşam yemeklerinde yapabileceğiniz bir tarif çok lezzetli oluyor.

Malzemeler;
* 2 adet kabak 
*4 adet orta boy havuç,
*1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz,
* 2 diş sarımsak, tuz
* 1 çorba kaşığı mayonez,
*3 çorba kaşığı süzme yoğurt,

Kabak ve havuçları rendeleyip,  çok az zeytinyağda harlı ateşte kavuralım. Daha sonra  soğumaya bırakalım. Soğuduktan sonra diğer tüm malzemeleri ilave edip  , salatamızı  soframıza alalım.

                                        

7 yorum:

  1. gerçekten eskiden bu kadar tarif mi yoktu ya da bizler mi bilmiyorduk acaba:) artık misafir geleceği zaman hem lezzetli hemde pratik lezzetler arıyoruz:)

    cevizli havuçlu salata da harika bir lezzet. birde içerisine kabak girince mis olmuştur ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim.Ben daha önce ceviz ile hic denemedim.mutlaka denicem.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. bu tarifi bir kac okudum
    ama hic denemedim
    ceviz yakisir ama salataya

    :-))

    YanıtlaSil
  4. Offf Harika ya çok severim..Ellerine sağlık..Süpersin...

    YanıtlaSil
  5. şehrinaz; mutlaka eskiden de bir sürü tarif vardı ama şimdi paylaşım yolları çoğaldı,iyi de oldu.

    YanıtlaSil
  6. Ekin Mutfağı by Elif;
    Elif; evet cevizi ben çok kullanıyorum ve çok seviyorum, yemeklere kendine has aromasını veriyor.

    YanıtlaSil
  7. Mery'nin Günlüğü; teşekkürler.

    YanıtlaSil