Barbunya

yine bir zeytinyağlıyla devam,
annem;
'' aa, sofra zeytinyağlısız olmaz, hele ki misafir davetliyse, en son zeytinyağlı ikram edilir.'der.
Bizde zeytinyağlıları her daim severek yeriz.
Mutfaklarımızın en klasik tatlarından zeytinyağlı barbunya ..
Meze olarak da tanırız kendisini .

(maydonozu eksik kaldı,unutmuşum bak.)

     Yazdan dolaba  bol bol taze barbunya hazırlayıp koyuyorum, kışın yemek için. Çünkü hazır alınmış kuru barbunyalar piştiğinde aynı lezzeti vermediği gibi haşlar haşlamaz kabukları açılıveriyor ve bu görüntüde hiç hoş olmadığı gibi tazesinin yerini asla tutmuyor.


Önce barbunyaları yarı haşlayıp,beklemeye alıyorum.
* 1adet kuru soğanı ince ince doğrayıp, yarım bardak kadar zeytinyağda iyice kavuruyorum.
*mevsimine göre, yazsa mutlaka 2 adet domates rendeliyorum, kışsa renk ve tat verme işi 1 kaşık domates salçası ile oluyor.
*3-4 diş sarımsak,
ben bütün atıyorum içine ,eşim  pişmiş sarımsağa bayılıyor.
* 1 adet çok küçük doğranmış havuç,
*tercihe göre ufak bir patates yada küçük doğranmış kereviz ayrı bir tat katabilir.
*2 çay kaşığı toz şeker,
* tuz

hepsini kavurup, en son barbunyaları da bir bardak kadar sıcak su ile ilave edip pişmeye bırakıyorum.
Barbunyayı pişirirken düdüklü tencere tercih etmiyorum ,çünkü zaten kısa sürede pişiyor ,düdüklü iyice helmelenmesine neden oluyor.

Bu tip yemekleri bilmeden olmaz gibi geliyor bana.
Mutfağın alfabesi gibi basit, klasik ,leziz..







7 yorum:

  1. çok severim barbunyayı.nasıl olursada yerim .ellerine sağlık canım.çok güzel olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bayılırım barbunyaya. kışın pek aklıma gelmez, bana yaz günlerini hatırlatır barbunya.

    kerevizi hiç denememiştim, aklımda olsun.

    teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık cannım çok güzel görünüyor .......
    ben bakliyatı pek sevmem sırf yapayım pişireyim diye sevgili kayınvalidem bana düdüklü tencere aldı ama ben yinede yapmıyorum kusura bakma kayınvalidecim :)))
    genelde konserve alıp yapıyorum daha pratik oluyor :))
    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım. Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. SEVDA;teşekkür ederim canım.

    ELİF; teşekkürler.

    ŞİRİNE;bak ne iyi kayınvalideler var, kıymetini bil.

    ALKIM;yaz yemeği evet,dolapta soğuk bir çeşit olarak durması güzel bir kurtarıcıdır.

    YanıtlaSil
  6. Yaz kış soframızın tacıdır, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. benim DE kurtarıcımdır barbunya her zaman buzluğumda bulundururum.
    kurusu aynen dediğin gibi oluyor neden ki acep?Kuru fasulyeye bir şey olmazken...Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil