Etli Bezelye

zamanı geldi,artık pazarda içleri dolu dolu bezelyeler yerini aldı;
Klasik bir yemek;
*1,5 kilo bezelye
*300 gr(+,-) kadar dana kuşbaşı(küçük doğranmış)
*1 adet havuç,
*1 adet patates,
*1 adet kurusoğan,
*1 çorba kaşığı salça,
*tuz,karabiber..

Arzu edilen miktarda zeytinyağda,2-3 çorba kaşığı kadar,
(Ben genelde tüm yemeklerde zeytinyağ kullanıyorum)küçük doğranmış soğanlar ve et birarada bir güzel kavrulsun.
Suyunu çekip,rengi dönünce salçasını ilave edip,bir kaç kez daha çevirdikten sonra ,
sebzeleri ve sebzelerin üzerini kapatacak kadar sıcak suyunu ilave edip,
bezelyelerimizi pişirmeye devam edebiliriz,tabiiki kısık ateşte.
Bezelyenin yanına pilav en yakışandır bence..

                                                                    -  AFİYET OLSUN-

28 yorum:

  1. ben bezelyeyi çok severim. Eşimin pek arası yok, yine de sık sık pişiririm. Bu da çok güzel görüüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fincanteyzecim,benimde oğulun arası yok bezelye ile ama yapıyorum yine de alışsın diye.Teşekkürler..

      Sil
  2. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor çok sevdiğim yemekler arasında iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelcim teşekkür ederim, size de iyi günler olsun..

      Sil
  3. çok sevdiğim bir yemektir, ellerine sağlık, nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, annem ablam çok sever :)

    YanıtlaSil
  5. ben de çok severim bezelyeyi.. kışın buzluğumda byük bir yer kaplar... dediğin gibi artık taze taze yeme vakti : )ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende buzluğa atıyorum bollanınca,kışın iyi oluyor,garnitür alma derdi olmuyor.

      Sil
  6. Taze bezelyenin tadı bambaşka, üzerine de bol dereotu mmmm. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sevgili Selin dereotu yakışığıdır bezelyenin..

      Sil
  7. OĞLUŞUM BAYILIR BEZELYENİN HER HALİNE ,BENDE YARIN YAPYIM BARİ:)
    ELİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun ona,sebze seven çocuklara,gençlere bayılıyorum.

      Sil
  8. Dondurucuya koyup kışında yapıyorum bu yemeği ama tazesi bambaşka tabi, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim buzluktakiler bitti artık,seneye yine hazırlamalı..

      Sil
  9. çok severim canım eline koluna sağlık harika görünüyor. afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  10. Bende dondurucuda kalan son paketi yarın yapıcam,yeniler yer açmak için:))
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  12. Bezelyeler hakikaten pazarda çok güzelleşti.Senin yemeğinde nefis olmuş.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik..uzun zamandir yapmadim bu yemegi haftaya listeme alayim:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    BU LEZZET HER DAİM YENİR
    ALDIM TABAĞI
    :)

    YanıtlaSil