Beşamelli Silor

Gamlı Hazan yazmıştım bu Silor'un asıl tarifini .
Evde bir miktar daha kalmıştı. Bu sefer beşamel sosla denedim.


Beşamel sosta şaşmaz tarifim;
*2 çorba kaşığı un,
*2 çorba kaşığı tereyağ,
*2,5 su bardağı süt,
*1 yumurta,
*tuz karabiber,

Eritilen tereyağa unumuzu ilave edip,sürekli karıştırarak üzerine azar azar sütümüzü ilave edip,
muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırmaya devam edelim.
Altını kapadıktan sonra ılınmasını bekleyip, içine yumurtayı ilave edip yine hızla çırparak iyice yedirelim ve tuz karabiber ilave ederek beşamelimizi hazır hale getirelim.

Tavuk suyuyla ıslanan silorların üzerine haşlanıp didilen tavukları ,onun üzerine de beşamel sos
ve bol kaşar peynirimizi serpip fırında bir güzel pişirelim.
Bu tarifimi  Yöresel Lezzetler Etkinliği için Safiyenin sayfasına gönderiyorum.

Güzel bir pazar günü olsun hepimize.

24 yorum:

  1. selamlar mehtap hanım hem misafirlige geldim hem teşekkür etmeye geldim sen çagırda gelmezmiyim ellerine saglık tarifin adı gibi kendi farklı güzel artvin yöresel yemekleri galiba desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim bende misafirlige seni beklerim yemeklerin tadına tuzuna bi bakıver arada olurmu canım.

    YanıtlaSil
  2. canim ellerine saglik,boyle de lezzetlidir ama biz sarimsakli yogurtlu yapariz.cok da leziz olur zaten baglantida da vermissin,denemek lazim,sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yöresel yemekleri az tanıdığım için üzgünüm:(Keşke daha çok şey yapabilsek.Sevgiler.

      Sil
  3. SEVGİLİ ARKADAŞIM MERHABA BU YAPMIŞ OLDUĞUN SİLOR BİZİM BANDIRMAYIDA ANDIRIYOR KAŞAR VE BAŞEMEL SOS OLMASA AMA BEN YEDİM SİLORDAN HARİKA SENDE HARİKA YAPMIŞSIN SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asiyecim bandırma demek,adı güzel eminim kendide öyledir.Sevgiler.

      Sil
  4. Selam ilginc ve lezzetli bir Tarif olmus. Ben ismini ziron olarak biliyordum. Ellerine saglik, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .Ziron olarak hiç duymamıştım emelcim.Benden de sevgiler.

      Sil
  5. silorun tadını seven biri olarak bu tarifte değişik ve nefis görünüyor..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Tarifin yayında mehtap hanım desdegin için teşekkürle tekrar beklerim katılmanı

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize saglik,cok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canımm..
    çok hoşş görünüyor..
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  9. bizde siron derler ama beşamel sosla değil yoğurtla yaparız,bu şekildede denemk lazım ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde de ama benimki biraz deneme mahiyetinde oldu,güzel de oldu.Teşekkür ederim

      Sil
  10. bende siron diye bilirdim.beşamel sosluda degişik ve lezzetli olmalı.denemek lazım.elinize saglık.

    YanıtlaSil
  11. güzel fikir beşamelli silor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beşameli sevince farlı farklı kullanıyorum işte.Teşekkürler..

      Sil
  12. Bayılırım bayılırım
    Tam öğle vakti ağzımın suları aktı vallahi
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilacım teşekkürler,benden de sevgiler ...

      Sil