Kayısılı ,çikolatalı Pamuk Poğaçalar.

Benim tarif defterimin nadide:) kurtarıcı tariflerinden ,hem şekerli hem tuzluya uygun pamuk poğaçalar.
Bloglararası dolaşırken Sevgili ZEL'de pamuk poğaçaları görünce,
- bende çayın yanına yapayım da yiyelim,epeydir yapmadım dedim.

*1 su bardağı sıvı yağ,
*6 yemek kaşığı toz şeker,
*4 çay kaşığı tuz,
*1 paket kuru maya,
*1 bardak ılık süt,
*1 bardak ılık su
aldığı kadar un.

-Süt ve su ile karıştırılan maya biraz bekletilip ,diğer malzemelerle yumuşakça bir hamur yapılıp,üzeri örtülü mayalandırılır.
Ben pamukları iki şekil yaptım ,deneme mahiyetinde ;

1-Yumurta akına batırıp, fındığa buladıklarımın içinde ,küçük kayısı parçaları,
2-Yumurta sarısı sürdüklerimin içinde, damla çikolata parçaları var.(evdekilerin taleplerine uygun olsun dedim.)
Pamuk poğaçalar böyle daha da bir güzel oldu sanki.
Bayıldık.
(Piştikten sonra üzerlerini şöyle elinizle su serpip hafif nemlendirin,ve üzerini örtün ki yumuşacık olsunlar.)

                                                           AFİYET OLSUN

30 yorum:

  1. Yapimi kolaya tadida cok guzele benziyor, hafta sonu kuzenlere gidecegiz deneyim degisik olur..Elinize saglik, sevgiler Canada dan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'dan da sizlere kocaman sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  2. kayisili cikolatali pogaca ,biraz ters geliyor agizdan cikinca ama sen oyle anlatmissinki denemek lazim,leziz bir sey ciktigi belli,ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim evde çocuklar çok beğendi çikolatalı olanları tabii ki,kayısılı olanlarada biz eşimle yemem diyemedik valla.
      Teşekkürler sevgiler..

      Sil
  3. merak ettim bu lezzeti eminim güzeldir ,görüntüleri harika ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Bunlar çokkk güzel olmuşlar.Ellerıne saglık canım yumuşacık yanında çayla harıka olmuştur, afıyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. görüntü harika... bir de çay oldum mu işte muhteşem ikili:) eline sağlık canım afiyetler olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çayı tek başına pek sevmiyorum galiba özellikle akşamüzerleri.

      Sil
  6. görüntü harika canım.eminim lezzetide öyledir.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. pamuk gibi görünüyor ellerine sağlık afiyet şeker olsun.İnsan elifcim gel birlikte olsun demez mi ama?

    YanıtlaSil
  8. pudra şekerim merhabalar:) ne güzel bir sayfanız var iyikide bana ziyarette bulunmuşsunuz yoksa sizin sayfanızı görmek gibi bir şansım olmayacaktı ben buralarda yeni sayılırım 2 ay felan oldu ..bu arada elinize sağlık kayısılı ve çikolatalı bir poğaça ne yedim nede denedim en yakın zamanda yapmaya çalışacağım ..iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Naliya sende hoş geldin sefalar getirdin aslında bende mutfakta yeniyim bu ikinci bloğum ama burayı daha çok sevmeye başladım.Seni sabah okuyorum günün aydın olsun.

      Sil
  9. Benim poğaça tarifime çok benziyor,tatlılı hiç denememiştim,ama denemek lazım di mi ama??
    Ellerine sağlık arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgürcüm bende denedim işte iyi de oldu,sevgiler..

      Sil
  10. super bı tarıf ama gece gece pek olmadı karnım acıktı en kısa zmnda yaıcam :)
    blogunu yenı kesfettım bu arada takıpteyım artık. benımkıne de beklerım.. sevgıler :)

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Zeys.Hemen geliyorum iadei ziyarete.

      Sil
  11. yumuşak yumuşak ne güzel olmuşlar, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Canim eline saglik olsun..Pofuduk pofuduk ne guzel olmuslar..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba görüntü muhteşem elinize sağlık farklı tatları denemek lazım.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. ben de bayılırım yumuşacık poğaçalara... mutfağım yolunu bulursam, mutlaka deneyeceğim... Bu aralar pasta börek yapamıyorum. bir koşturmaca ki sorma...
    ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eh sana kolaylıklar versin diyelim.hoşgeldin sevgiler..

      Sil
  15. Kahvaltıda olsa da yesek dedirttin bana.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ra.Hoşgeldin,sevgiler..

      Sil