Peynirli Kolay Börek


*2su bardağı yoğurt,
*3 yumurta,
*küçük bir kalıp beyaz peynir,
*1 çay kaşığı kabartma tozu,
*3 çay kaşığı tuz,
*aldığı kadar un,
Tüm bu malzemelerle güzel bir hamur yoğuralım.
bolca unlayıp,oklavayla açarak,kareler halinde keselim.
kızgın yağda hafif hafif sallayarak önlü arkalı kızartalım.
Çayımızı koyalım,
misss gibi kokan börekleri sofraya alıp afiyetle yiyelim.

Hangi sofraya mı ? 74.hafta porselen demlik çay saati etkinliğinin olduğu paşasoframa.
Güzel bir hafta olsun..
                                                          AFİYET OLSUN                        

24 yorum:

  1. Pratik bir tarif olmuş karbonatla yapıyorum da kabartma tozuyla hiç denemedim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence çok fark etmez,bendeki tarifte kabartmatozu kullanılmıştı.
      Sevgiler..

      Sil
  2. MMMM MİS CANIM.
    ÇAYIMIN YANINA ALKDIM:))

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık.Harika görünüyor.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. çıtırçıtır harika olmuş cnaım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba, küçük kalıp beyaz peynir kaç gramdır yaklaşık ya da çok önemi yok mu ölçüyü kaçırırsak ne olur :)
    acemi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında çok haklısın ,peynir ölçüsü hep ''Bir kalıp''tır ya.Birde ''Kibrit kutusu''Tabii artık eski kibrit kutularıda olmadığından ölçü yine şaşabilir.Ben yaklaşık 200 gr kadar koydum.Sert bir peynirdi.Sen daha az yada daha çok katabilirsin.Ayarı unla tutturursun eminim.
      Sevgiler..

      Sil
    2. çok teşekkürler :)
      pinar

      Sil
    3. ne demek Pınarcım,ben teşekkür ederim.

      Sil
  6. günaydin arkadasim bu minik börekler icin cok tsk.ler ve yine beklerim :)

    YanıtlaSil
  7. aha,bunu biliyorum,çok lezzetli oluyoru,iyi ki birileri hatırlatıyoru,ellerine sağılık,alayım mı bir tanecik ?

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir börek, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. enfes, ellerine emeklerine sağlık.

      Sil
    2. Dostbahçesindenlezzetler;umarım beğenirsin,çıtır çıtır..

      Noblesse;teşekkürler..

      Sil
  10. Peynirlisini denememiştim. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annesi gibi peynir yemeyen oğluma peynir yedirme yolları,N'aparsın işte..Teşekkürler

      Sil
  11. ellerine sağlık canım hem basit hemde elde yapma,eminim nefis olmuştur..

    YanıtlaSil
  12. bende kızıma yarın sabah yapıcam inş..ellerine sağlık

    YanıtlaSil