Köfteli Çorba

*250-300 gr kadar kıyma
*1 küçük soğan,
*1 yumurta,(akı köfteye,sarısı terbiyesine)
*yarım demet kadar maydanoz,
*köfteleri unlamak için 2-3 kaşık kadar un,
*1 adet havuç,
*3 çorba kaşığı kadar erişte,
*1 kaşık domates salçası,
*8 bardak kadar su(etsuyu yada tavuk suyu ilave edebilirsiniz yada bulyon katabilirsiniz)
*yarım limon suyu(terbiye için)
Tercihen 2-3 çorba kaşığı zeytinyağda(isterseniz tereyağ) salçayı açıp,küçük doğradığımız bir adet havucu şöyle bir kavurup,8 bardak kadar su ilave ederek,kaynamaya bırakalım.
Kıymamıza soğanımızı rendeleyip,yumurta akı, tuz ,karabiber,ince kıyılmış maydanoz ile yoğuralım ve minik köfteler hazırlayıp,unla iyice bulayalım.
Kaynamaya başlayan çorba suyumuza köftelerimizi ilave edip,pişmesini bekleyelim.
Köfteler pişmeye başlayınca eriştelerimizi içine atıp,hepsi iyice pişene kadar,kısık ateşte tutmaya devam edelim.
Piştikten sonra arzu ederseniz yarım limon suyu ve yumurta sarısı ile hazırlayacağınız terbiyeyi çorbaya ilave edebilirsiniz.

Çorbamı sıcak sıcak ooo piti piti ye ''Çorbalarımız etkinliğine'' gönderiyorum.

    HERKESLERE MUTLU BİR HAFTA SONU OLSUN..
    SEVGİLER...

20 yorum:

  1. oh mis gibi ellerine sağlık canım..hemen yayınlıyorum..

    YanıtlaSil
  2. çok severim hem besleyici hem lezzetli
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık miss gibi koktu valla :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ofoffoff nefis nefis.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ohhh ellerıne saglık,mis gibi kokular eşliğinde harıka bır çorba ellerine saglık canım.

    YanıtlaSil
  6. Kofteli corbalaru ailecek çok severiz seninki de harika olmuş.ellerine sağlık.mutlu haftasonlarını olsun.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık.. eşim çok sever çorbayı bunu da ekleyim ben listeme: ) ben de beklerim.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. mis gibi terbiyeli de çok severim ellerine emeklerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çorbaya terbiye çok yakışıyor genelde.Sevgiler..

      Sil
    2. Bu çorbayı büyük kızım ve oğluşu çok seviyorlar hatta bugün yine yaptım,hatta evde ıspanaklı erişte vardı onunla pişirdim minik torunuma yarasın diye.. çok sık pişiririz elinize sağlık güzel paylaşımlarda buluşmak üzere bloğunuza kocaman sevgiler bıraktım..esenkalın..

      Sil
    3. Şükrancım hoş geldin.Benim erişteleride annecim ayvalıkta yaptı getirdi,onları her türlü deniyorum.Minik torununa da afiyetler olsun..

      Sil
  9. Ellerinize sağlık köfteli çorba bir harika görünüyor iyi günler

    YanıtlaSil