AYVALIK KURABİYESİ

Uzun yıllardır ailem dolayısıyla tanışıp, neredeyse ikinci memleket edindiğimiz Ayvalık'dan adını alan üzümlü kurabiye tarifiyle buradayım bu sabah;



Bu güzel kurabiyeye katkıda bulunanlar;
*yarım paket margarin
*1 çay bardağı kuru üzüm,
*1 adet yumurta,
*1 çay bardağı yoğurt,
*1,5 çay bardağı nişasta
*1 su bardağı şeker
*vanilya,kabartma tozu
*aldığı kadar un.
                Un hariç tüm malzemeleri iyice karıştırıp, daha sonra aldığı kadar unla 5-10 dakika güzelce yoğurarak hazırlayacağımız hamurdan ,ufak parçalar koparıp, küçük toplar halinde yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisinde, orta ısıda yarım saat kadar pişirirsek, harika kurabiyelerimiz hazırdır efendim.(noktasız uzun bir cümle oldu galiba)

                                                          AFİYET OLSUN

20 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  2. şimdi olsa çayımın yanında yesem ohhh ne güzelolurdu... ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. çayla ne iyi gider...
    ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten çok güzel, ellerinize sağlık...
    Ben de bir Burhaniyeli olmuş sayılan biri olarak Ayvalığı da çok severim, bu kurabiyeleri hemen deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  5. Hııımmm çok severim,harika görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. ismide kendide çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. kurabiyeler artık özel ilgi alanıma gırdı....buda enfesss gözüküyor...
    ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım nişastalı kurabiyeleri mutlaka deniycem çünkü canım acayıp kurabiye cekiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlı krizine bende düşüyorum arada böyle.

      Sil
  9. çok leziz görünüyor

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavianne bugün 11 de kulaklarımız sende:)

      Sil
  10. Şekerciğim hava da tam kurabiye havası tarifini yapayım dedim bir kalkıştım büyük istekle her şeyler tamam bir nişasta bana ihanet etti yokmuş ev de üzüldüm .En kısa zamanda yapacağım üzümlü kurabiyenden aklım kaldı.Sevgiler canımm..

    YanıtlaSil