Mayonez Salata(Annem'den)

İlk yediğim zamanlar adı Rus Salatasıydı.
Özellikle uzun sandeviç ekmeklerinin arasına haşlanmış sosisle beraber çok leziz gelirdi.
 Sonra adı Amerikan salatası oldu .
Şimdi bizim evde mayonez salata olarak geçiyor ve annem resmen döktürüyor.
Damadı bayılıyor, torunlar da sıraya girdi.
''Ananee ne zaman mayonez yapıcaksın?'' diye sıkıştırıyor.
Özellikle bize maç seyretmeye gelecekleri zaman,
 yapıyor kocaman bir kase,tezahüratları görmelisiniz.

Hazırı var tabii ki artık şişe şişe market raflarında ,ama asla annemin mayonezinin yerini tutamaz ;


2 yumurta sarısı cam bir kasede, içine önce damla damla sonra iplik gibi incecik akıtılan 1,5 su bardağı zeytinyağı ile iyice karıştırılarak hazırlanıyor.
Ara sıra içine damla damla limon suyu katılıyor
(1 limon suyu)Yağ bitince tuz ve kalan limon suyu katılıyor. İçine haşlanmış ,ufacık doğranmış patates,havuç ,turşu ve bezelye harmanlanıyor .
    Kesinlikle evde yapılmışı başka bir lezzet oluyor .

    Annem harika yapıyorsun mayonezi,ellerine sağlık canım benim.    

                                             GÜZELLİKLE DOLU GÜNLER OLSUN....          

32 yorum:

  1. Beceremedim olmadı olmuyor yapamadım bir türlü evde mayonez. o raflardan alıp alıp duruyoruz:(
    DENESEMMİ YİNE? ellerine sağlık canım anneciğinin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili balkavanozum,ben keşke püf noktalarını da yazsaydım Teşekkürler.

      Sil
  2. Yaa itiraf ediyorum ben de denedim yapamadım bir püf noktası mı var benim bilmediğim, anneciğinin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mayonez konusunda bana el verirse sevgili anacım püf noktasını kesin yazarım. Yok yok ben en kısa sürede püf noktalarını iyice öğrenip yazarım sizlere.
      Sevgiler..

      Sil
  3. dediğin gibi once rus salatasıydı sonra amerikan oldu :) ama bende çok severim :)
    evde mayonez yapımı da ne kadar sağlıklı annenin ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper güçler arası bir salata bu.Teşekkürler Şehrinazcım.

      Sil
  4. ben bile denedim yıllar önce, küçücükken ama mahvetmiştim hiç olmamıştı, şimdi denesem korkuyorum olmaz diye :) amerikan salatasına da asla hayır diyemem, bayılırım, ölürüm o derece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesilme denen olayla karşılaşma riski var.Cecilia aynı benim yavru prenses gibi dedin bak o da bayılıyor sırf mayoneze.Herşeyle yiyebilir.

      Sil
  5. ev yapımı da başla bir lezzetli olmuştur canım.salata harika olmuş.annenin ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Denemeye değer, üstelik cazip olan yanı içinde koruyucu madde yok, zeytinyağı zaten bildiğimiz şifa kaynağı.Mayonez hiç almam ben, dolayısı ile de kullanmam. Ama anneciğinin usulü ile yapıp gönül rahatlığı ile kullanabilirim.En kısa zamanda deneyip sonucu bildireceğim.Paylaştığın için teşekkürler.Anneciğine ve senin ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayonez delisi bir kızım var maalesef.Onun için dışardan alıyorum.Ama bu aralar genç kız olma havalarında olduğundan yediğine dikkat ediyor ve azalttı mayonezi neyseki.

      Sil
  7. ÖNCELERİ MAYONEZİ ÇOK KULLANIRDIM O ZAMANLAR BU KADAR BİLİNÇLİ DEĞİLDİM AMA ŞİMDİ GEREKTİĞİNDE EVDE YAPIYORUM, ANNENİN SALATASI DA ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  8. İsmine ne derseniz deyin. Ben bunu ayıla bayıla yerim. Annenin ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor. Çok sevdiğim bir yiyecektir. Eline sağlık anneciğinizin. Ben de denesem mi acaba :)

    YanıtlaSil
  10. ELLERİNİZE SAĞLIK EVDE YAPILAN GİBİSİ VARMI.:)))

    YanıtlaSil
  11. Elinize saglik ..bende mayanoz i hep evde yaparim..Guzel gozukuyor cok..sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Önemli degil ismi lezzetli olsun yeter. Eline saglik olsun annenin canim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten çok doğru yazmışsın canım, evde hazırlandığı gibi olmuyor satın aldığımız rus veya amerikan salatası adının önemi yok lezzeti süper:)
    Anneciğinin ellerine sağlık enfes gözüküyor buradan.
    İyi ve güzel günlerde görüşmek üzere sıcacık sevgilerimi bırakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel kelimelerin için bende teşekkür ederim.

      Sil
  14. Anneciğinin ellerine sağlık :)) anne kız harikasınız :))

    YanıtlaSil
  15. işte püf noktası: tüm malzemeler oda sıcaklığında olacak,(limon dahil)
    cam bir kasede çırpılacak.Bu kadar gerisi sık sık yapmakta el alışkanlığı olsun ve severek yapmakta:)
    Güzel bir hafta sonu olsun.

    YanıtlaSil
  16. Bu ara kilolarımla basım o kadar dertte ki anlatamam... Ama uzun zamandır birileri yapsa şöyle güzel bir tabak dolusu tatlı tuzluda oturup afiyetle bir yesem... eskidendi çok çok yapardım şimdi elim gitmiyor yapayım yenilsin yiyeyim :):) ellerinize sağlık efendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilolara tabiiki dikkat etmek lazım canım benim.Bende yapıyorum ama tadına bakıp ikram ediyorum bol bol.Hele o kabul günleri yokmu,masalar nefis.Ama mutfağı seviyorum yine de.Bol bol yürüyüş ve hareket tek çözüm.Sevgiler..

      Sil
  17. Anne eli değmiş ve evde yapılmış mayonez gibisi yok...bende annemdem öğrenmiştim mayonezin yapılışını arada yapıyorum rus salatasını güzel oluyor :) birde kilo yapmasa :) mutlu günler diler bende bloguma beklerim...sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil