Kırmızı Mercimekli Mantarlı Kek

Mercimeğin kek olarak güzel bir tat olacağını düşünmemiştim ,
taa ki bu tarifi deneyene kadar;

*1 su bardağı kırmızı mercimeği 2 su bardağı tavuk ya da et suyu ile iyice haşlıyoruz.
*100 gr kadar mantar iyice yıkanıp,kurulanıp,ince ince doğranıyor,
*1 adet havuç rendeleniyor,
*yarım demet maydanoz yıkanıp ince kıyılıyor,
*2 dilim ufalanmış bayat kepek ekmeği
*1 çorba kasesi kadar rendelenmiş kaşar peyniri hazırlanıyor.
bu malzemeler haşlanmış mercimeğe ilave ediliyor.
*3 adet yumurta iyice çırpılıp en son karışıma ilave ediliyor.

Diğer yandan iyice yağlanmış dikdörtgen bir kek kalıbının içi 3 çorba kaşığı kadar galeta unu ile iyice bulanarak hazırlanıyor ,kek karışımı bu kalıba dökülerek,
   190 derece ısıda 45 dakika kadar pişiriliyor..

Yanında bol yeşillikle gayet güzel tat da bir ikram.

19 yorum:

  1. Valla ben de düşünememiştim.. Taki bu görüntüyü görene kadar :) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eski tarifleri karıştırmanın faydaları,Teşekkürler Neslicem.

      Sil
  2. Hay aklınla bin yaşa arkadaşım:)
    Mercimeği her şeyde kullanırım da kek de hiç aklıma gelmemişti.
    Bu tarifini not aldım,mahakkak deniycem:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım hoşuna gider,sana da benden sevgilerSevalcem.

      Sil
  3. Günaydın. hiç aklaman ucundan geçmezdi kırmızı mercimekten kek yapmak.Ellerine sağlık..İnsanlar nelerde yaratıyor....

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle benimde aklıma gelmemişti kırmızı mercimekten kek yapmak
    neden olmasın
    eminim çokta güzel olmuştur ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  5. Bende ilk kez duydum, eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  6. Tadı da görüntüsü gibiyse mutfağım bir tarif daha kazandı sayende.Bir tek mantarım eksik, deneyip sonucu bildireceğim,Umarım benim yaptığım da bu kadar güzel görünür.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. tarif süper
    eminim tadı da öyledir.

    YanıtlaSil
  8. ne kadar sira disi olmus bu kek boyle! aklina, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  9. canım benim iyadai ziyarete geldim ziyaretine çok sevindim kekede bayıldım alışılmadık bir tarif benim için tarifi not aldım canım tekrar beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sefa getirdin.Gelmezmiyim tabiiki yine gelirim sevgiler

      Sil
  10. Çok ilginç bir tarif muhakkak denemek istiyorum sevgiler...

    YanıtlaSil