Burgulu Kuru Pasta

Eskiden beri pastanelerde satılan ,çeşitli şekillerdeki kuru pastalardan adını almış bir tarif bu ve ben hepsini burgu şeklinde yaptım ama sizler şekil konusunda canınız nasıl çekiyorsa öyle yapın.
Evde dursun, misafire hazır ikram.
Yapımıda kolay;



*1 çay bardağı yoğurt,
*1 çay bardağı eritilmiş tereyağ,
*1 çay bardağı zeytinyağ,
*1 yumurta akı (sarısı üzerine)
*2 çay kaşığı tuz,
*1 çay kaşığı şeker,
*1 çay kaşığı kabartma tozu,
*aldığı kadar un.

İlk yedi malzemeyi iyice karıştırdıktan sonra aldığı kadar un ilave edip ,ele yapışmayan orta yumuşaklıkta bir hamur elde edelim ve bırakalım 10-15 dakika dinlensin.
Sonra hamurumuzdan ufak parçalar alıp minik burgular hazırlayalım ,üzerine içine 2 çay kaşığı süt ilave ettiğimiz yumurta sarısını sürüp doğru fırına verelim ,üzeri pembe olana kadar pişsin minik kuru pastalar.
                                                           AFİYET OLSUN.

19 yorum:

  1. tereyağ yerine margarin olurmu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiiki olu margarinde.Ben tereyağını tercih ediyorum ama margarinlede güzel oluyor.

      Sil
  2. canım benim bu kuru pasta çayın yanına çook iyi gider...
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bana tuzlu olsun tatlıdan daha çok seviyorum.
    Ellerine sağlık canım çok güzel..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycım bende tuzlucuyumdur,börek,makarna hamur işi bayılırım.Ama son yıllarda tatlıya da ilgim oldukça arttı sorma.

      Sil
  4. ellerinize sağlık .çok güzel bir tarif..

    YanıtlaSil
  5. harika olmus canim
    ellerine saglik :-)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağşlık bu kurabiyeleri çok severim pastane kurupastası gibi oluyorlar sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok severim kolay kolay da bayatlamıyor evde bulundurmak adına güzel bir tarif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim genç yavrular sayesinde zaten bayatlamaya fırsat bulamıyorlar:)Sevgiler..

      Sil
  8. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Nefis! Bayilirim ben tuzlu kurabiyelere. Arada internetten siparis veriyoruz. Tarif iyi oldu:)

    YanıtlaSil