Bulgurlu Köfte

Bulgur ve kıymanın birarada olduğu ,bereketli bir tarif.Yanına bir de pilav yaparsanız ,yemeğiniz tamamdır.


*Yarım kilo kıyma
*3 çorba kaşığı ince bulgur
*1 yumurta
*Dereotu(yarım demet kadar ince doğranmış)
*1 soğan
*tuz,karabiber,kimyon(1 er çay kaşığı)
*2 çorba kaşığı salça
*2bardak sıcak su


-Rendelenmiş soğan, yumurta, dereotu,tuz,kimyon,karabiber kıyma ile beraber iyice yoğurularak,köftemizi hazırlarız.
-Bu köfteden ufak ufak yuvarlaklar hazırlayıp, sıvıyağda şöyle bir kızartırız.
-Kızartılan minik köfteleri yayvan bir tencereye aktarıp, üzerine 2 bardak sıcak su ile ezilmiş salça döküp,  kısık ateşte güzelce pişiririz.

                                                      AFİYET OLSUN

19 yorum:

  1. Eline sağlık, değişik bir tarif:)

    YanıtlaSil
  2. bende salçasızını yapıyorum ve evde çok seviliyor güzel bir lezzet ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şehrinaz,ben salça kullanmayı seviyorum yemeklerde galiba:)

      Sil
  3. Köfteler nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. canım ya bende bugün sulu yemek yapmak istiyordum :))
    düşün düşün bulamamıştımm...
    senin bu tarifi görünce hemen yapmaya karar verdim benim için çok iyi oldu...
    çooook sağol arkadaşım...
    harika görünüyor...
    ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik canim..denemek lazim eve donunce :))) sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok besleyici ve lezzetli salata veya cacıkla iyi gider:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen salata ve ayranla güzel bir menü.

      Sil
  7. Tam benlik canım fazla et ve kıyma sevmediğimden bulgurla anlamadan yerim..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa et ve kıyma sevmiyorsun demek.Ben de eti aramam ama kıymalı yemekleri çok severim.Sevgiler.

      Sil
  8. harika olmuş ,sunumda güzel e yeni beni diyor sanki:))
    ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel ve lezzetli olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Haklısın yanında pilavla nasılda yakışır..
    Nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. köfte pilav harika ikili:)

    YanıtlaSil