Kayısı ve Damla Çikolatalı Kremalı Kurabiye

Şimdi bu aşağıda resmini gördüğünüz  kurabiyeleri yeni pişirdim ve tadına baktım, güzel olmuş,
tarifi paylaşmamak olmaz.


Bu tip kremalı kurabiye tarifleri var bu da benden olsun;
Kurabiye hamuru malzemeleri;
*1 yumurta,
*1 su bardağı tozşeker,
*10 çorba kaşığı tereyağ,
*1 su bardağı süt,
*aldığı kadar un(yaklaşık 4 su bardağı)
Güzel bir hamur yoğurup ,streçleyip buzdolabına kaldırın 2 saat dinlensin.
Krema :
*3 yumurta sarısı,
*2 su bardağı süt,
*4 çorba kaşığı mısır nişastası,
*Yarım su bardağı toz şeker,
*vanilya,
*bir tutam tarçın,
(Piştikten sonra içine ilave edilecek)
*çok ufak doğranmış 2 kuru kayısı,
*1 çorba kaşığı damla çikolata,
pişirdiğimiz koyu kıvamdaki kremayı soğumaya bırakalım.

Üzeri için;
* 1 yumurta akı.

Hamuru 2 parçaya ayırıp, merdana ile açalım. Birinin üzerine kremayı eşit aralıklarla paylaştırıp,diğer parçayı üzerine yayalım ve bir kalıpla(ben çay bardağı kullandım) kesip kurabiyeleri fırın tepsisine
dizelim.Kalan parçalardan fındık kadar parçalar yapıp üstlerine süs yapalım.

Üzerlerine bir fırça yardımıyla yumurta akı sürelim ve 180 derecede fırına verelim. Pişmesine yakın fırından alıp, üzerlerine damla çikolata koyalım.
 TATLI MI TATLI  GÜZELLİKLERLE DOLU BİR HAFTA BAŞLASIIIN..

21 yorum:

  1. Kurabiyeler çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. Tarifi aldım, denenecek inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben geldim. Tanıştığımıza memnun oldum. Diğer bloğunuza da bir göz attım. Bol paylaşımlı günlere diyorum. Görüşmek üzere sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin,sefalar getirdin.Görüşürüz Nurancım.

      Sil
  3. hımm nefis ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. şekil aşaması çok pratik olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. ellerıne sağlık canım kurabıyeler nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  6. slm....
    enfes gözüküyor....
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Cayimin yudumlarken o mis kurabiyeleri atistirmak isterdim canim, nefis gorunuyor ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. verebilsem keşke canım benim.Teşekkürler.

      Sil
  8. dediğin gibi böyle bir tarif yapmıştım ama seninkinin iç kremasını çok beğendim ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. himhimhimmm nefis olmus canim ellerine saglik kaptim bir tane haberin olsun:))

    YanıtlaSil
  10. Merhaba kurabiyen harika görünüyor ellerine sağlı evet ben beresinide ördüm ama çok sıkıldım sürekli kıyıla artır. Ayrıca modelde yan tarafta düz örgüydü ya ben haroşa yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aslında örmesi zor bir bere gerçekten,gözünü ayırmaya gelmiyor.

      Sil
  11. Ellerine sağlık,şekil vermesi nasıl da pratik olmuş çok hoşuma gitti :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil