simit bile lüks olmak üzere..


Bizim mahallede ,hemen karşımızda bir simitçi var. Çay saatlerinin ,kahvaltının baş tacı; simit ve çay. Düne kadar simit10 TL idi. Bu gün ben çayı koymuşken sevgili beyi de simitçiye gönderdim  eczaneye de uğrayacaktı zaten. Geldi sıcacık simitlerle ;
- Simit 12,5 TL olmuş, dedi.😕
Sabahta 30'lu yumurtaya 135 TL iken 150 TL verdik. Siteye yumurta getiren biri var, ondan alıyoruz. Şubata kadar zam yapmayacağım, diyor. Ya hu şubata ne kaldı ki. Bu günkü zam haberleri böyle yeni yıl zamlarla gelir, vergi resim ve harç zamlarını biliriz de diğer bütün her şey de zamlanıyor artık yeni yıl gelir gelmez. 
Ama biz daha maaşlarımız ne kadar artacak bilmiyoruz , artacak olan kısım şimdiden uçup uçup gidiyor onu biliyor ve görüyoruz:/


13 yorum:

  1. Rahmetli babamın bir lafı vardı. Kaşıkla verip kepçe ile alıyorlar.
    Yapılan maaş zamlarının bir anlamı kalmıyor yani.
    Şu simidi de evde denedim de olmadı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hayat hep pahalı olmuştu ama ekmek, simit, peynir zeytin hep ucuzdu o zamanlarda , türkiyenin zor zamanlarını yaşadım ama hiç bu kadar herşeyin pahalı olduğu zaman görmedim bu yaşımda.

      Sil
  2. Artık şaşıramıyorum bile zamlara. Allah'tan hava bedava:)

    YanıtlaSil
  3. Asgari ücret belirleme lafı çıkar çıkmaz zamlar başlamıştı, şimdi emekli ve memur maaşları düzenlemesi kat çıkaracak sanırım. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zamlar belli oldu ,para gittikçe pul oluyor.

      Sil
  4. Asgari ücrete zam gelince herşeyden geri yansıması oluyor verildigi gibi gidiyor zaten nasıl tasarruf yapacağını bilemiyor insan 😔

    YanıtlaSil
  5. İnanamıyorum olmuş mu o kadar 10 liraya alıyordum en son yılın son haftası almıştım. 2023'te devamlı hastanede olduğum için çıkışlarda hep simit yemiştim. Görünce iyi ki yemişim dedim en azından simide doydum. :) Umarım bu zamlar bir gün son bulur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki son bulacak, neler geldi geçti. Ama o dönemi yaşayanları mutsuz ediyor.

      Sil
  6. Yapılan zammın birkaç ay sonra hükmü kalmayacak. Yazık, çok yazık.

    YanıtlaSil