kremalı poğaça (peynirli)




*1 paket krema(200 ml)
*1/2 çay bardağı zeytinyağ,
*3 su bardağı un,
*1 çay kaşığı tuz,
*1 pkt kabartma tozu.
üzeri için;
*1 yumurta sarısı,
*susam,
İç malzeme;
*Bir kase beyaz peynir(erimemesi için sert peynir bence)
*1 yumurta akı
------peynir bir çatal yardımıyla ezilir, poğaçaların dışına sürülecek yumurtanın
sarısı ayrılarak akı peynire ilave edilir.
-Yoğurma kabına 3 su bardağı un ve tuzu koyalım. (Bir su bardağı dolu dolu
4 çorba kaşığı un alıyor.)
-Sonra una süt kreması, yarım çay bardağı zeytinyağ, kabartma tozu
ilave edilip hamur yoğuralım.
-10-15 dakika dinlendirelim.
-Hamurdan parçalar kopartıp, elimizle açıp içine peynirli harçdan
bir parça koyarak D şeklinde kapatalım.
-Üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpelim.

Çayın yanına nefis oluyor...
Ağız tadıyla...

16 yorum:

  1. Hiç kremalı poğaça denememiştim, diğerlerinden lezzet olarak farkı nasıl ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağ kullanımı açından cimri bir tarif olmasına rağmen yağlı poğaçalardan daha yumuşak,
      hatta ertesi gün bile..

      Sil
  2. ellerine sağlık nefis görünüyor gerçekten de

    YanıtlaSil
  3. Oy oy oy nefis gözüküyor dediğin gibi çayla harika olur, eline sağlık canım, afiyet olsun.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. miss gibi kokmuştur o yumuşacık olmuştur canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.

    Tarifini yaparak paylaştığınız, peynirli kremalı poğaçanız da çaylarımızın listesine girdi. Malumunuz çaylarımızın yanında mutlaka çörek, börek, poğaça vs. hamur işleri olmayınca olmuyor. Sıcacık, mis kokulu poğaçanızın kokusunu alabiliyorum. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  6. Kremalı mi..AA şaşırdım. .

    YanıtlaSil
  7. Eminim çok lezzetli olmuştur... Ben de hiç denemedim ama denenecek tariflere ekledim ;)
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben denedikten sonra sık yapılanlar listeme ekledim, ölçüleri garanti. Teşekkürler..

      Sil
  8. Eline emeğine sağlık afiyetler olsun.Uzun zaman oldu poğaça yapmayalı hatırlattığın iyi oldu bir ara ben de yapayım poğaca..Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler sevgili Vişnap, seni yeniden yorumlarda görmek güzel...sevgiler...

      Sil