nostaljik pazartesi

 
DuygusalZeka blogunun sahibesi EQ, eski paylaşımlarımızla ilgili
bir etkinlik başlatmış, bizde  geçmiş yemek tariflerimizle katılarak
eksik kalmayalım dedik:)) Sonuçta aynı yemekleri pişirip duruyoruz mutfaklarda..
her pazartesi eski paylaşımları yeni paylaşım yapabiliriz bizde.
 
(tam da demişken Blogger yeni bir gadget hazırlamış,'' öne çıkan yayın gadgetı''
ki o da içimizden çeşitli bloggerlarda ki bu çabayı hemen farketmiş anlaşılan) 
 
 
''
26.11.2013
Bu tarif geçtiğimiz Mart ayında kaybettiğim sevgili anneannemin.
Domateslerin o en kırmızı zamanları geçtiğinde, kırçıllı yeşil sert domateslerle
 onun deyimiyle ''turşu zamanında'' pişirdiği bu yemek tam bir sonbahar yemeği.

Tarif anneannemden , 
pişirmek annemin elinden,
bu seferlik yemek:) ve tarifi sizlerle paylaşmak benim elimden.


*1 kilo kırçıllı yeşil domates
*1 tane kırmızı domates,
*2 kuru soğan,
*3-4 yeşil sivri biber,
*4-5 diş sarımsak,
*3 çorba kaşığı pirinç,
*bir tutam maydanoz,
*2 kesme şeker,
*tuz
*zeytinyağ..

--Soğanlar yarımay şeklinde ince ince doğranır, sarımsaklar bütün bırakılır.
--Zeytinyağda soğanlar  ,biberler kavrulur.
--Sarmısaklar ilave edilir.
--İri kesilmiş domatesler katılır, şöyle bir karıştırılır.
--Pirinçler, kesme şeker, tuz ilave edilir.
--Çok çok az su ilavesiyle kısık ateşte pişmeye bırakılır.
--Pişmeye yakın kıyılmış maydanozlar ilave edilir...

                                                                  Afiyet olsun..

İstanbul'da günlük güneşlik bir gün bugün,
ben annemin arkadaş gününe katılacağım,
aşure pişirmedim ben bu sene anneciğimle teyzem pişirmiş ,
aynı zamanda aşureden de  yemeye gidiyorum efendim..
Güzel bir çarşamba günü olsun.  
                                                     ''

Bak o gün çarşambaymış , bu gün pazartesi, nostaljik pazartesi...

8 yorum:

  1. ben bunu hiç yemedim ya ananemin elinden,ama eminim güzel olmuştur teyzemin yaptığı da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaçırmışsın ben şanslıydım demek ki Tuğçecim.Öpüyorum seni...

      Sil
  2. annemde çok yapar bu yemeği.nefis olur .ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Mehtap'cığım hem sunumu, hem kendisi çok güzel bir yemek, anneannenin ruhu şad olsun, mekanı cennet olsun. Eline sağlık, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiin , arkadaşım. Sevgiler teşekkürler...

      Sil
  4. Yasasiiin, bir nostaljik pazartesi yazisi daha, cok tesekkür ederim katilimina:)

    Bu yemek de ne güzel ve degisikmis, daha önce hic görmemis/yememistim. Denemeliyim, cok tesekkürler:)
    Ayse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşecim biz de bu etkinliği başlattığın için teşekkür ederiz.Ben katılamaya devam etmekte kararlıyım . Sevgiler...

      Sil