ne pişirsem diyenlere gelsin

LAHANA YEMEĞİ
 
Salı sallanır gelir, demişler  ama pazartesi gibi tez geldi bana.
Günaydınlar olsun, sallana sallana gelen salınız güzel olsun...
*Yarım beyaz lahana(kapuskalık)
*3/4 su bardağı bulgur,
*2 irice kurusoğan,
*1 adet havuç,
*250-300 gr kadar kıyma
*3 çorba kaşığı zeytinyağ,
*2 çorba kaşığı domates salçası,
*tuz, karabiber, kırmızıbiber(acı ya da tatlı biber olabilir)...

-Bir soğan küçük küçük doğranıp kıyma ile birlikte suyunu salıp tekrar çekene kadar
kavrulur ,2 kaşık domates salçası ilave edilir, tuzu ,karabiberi ,kırmızı biberi
ilave edilir..
-Onlar kavrulurken diğer kurusoğan yemeklik doğranır, 1 adet havuç kazınıp
halka halka kesilir, lahanalar,ince ince kıyılır.

-İncecik kesilmiş, lahanalar, kavrulan kıymanın üzerine serilir, üzerine,
kurusoğanlar serpiştirilir, havuçlar da onun üzerine konularak
tencerenin kapağı kapatılır, ocağın altı kısılır pişmeye bırakılır..
-Lahanalar yumuşayarak sönüp, suyunu bırakınca 1 su bardağına yakın
bulgur ilave edilip karıştırılır, lahananın suyuyla yine kısık ateşte
iyice pişene kadar beklenir.
-Altını kapattıktan sonra bir yarım saat demlendirilir sonra
ağız tadıyla
afiyetler olsun..

Not; yayvan bir tencere tercih edin.

10 yorum:

  1. Tam bir kış yemeğidir değil mi? Hele acı sevenler için acının en yakıştığı yemeklerdendir. Bulguru pirinç yerine koydunuz herhalde, çok da iyi yapmışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemekleri ömere göre düzenliyorum malum pirinç şekere iyi gelmiyor diye bulgur kullanıyorum ama dün Canan hoca yine bulgurda da şeker var diye kafa karıştırdı.Acı yı da pişirirken koymak daha güzel bir tat oluyor ama onu da biz yerken üzerine serperek ayarlıyoruz malum mide olayları da var:)) Yaş almaya devam ettikçe ağız tadından ziyade ''dokunmasın'' olaylarına giriyoruz daha çok. Selamlar teşekkürler İlhan bey.

      Sil
  2. Rahmetli annem çok severdi kapuskayı, ben pek sevmezdim ama sonradan sevmeye başladım. Eline sağlık canım, afiyet olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Harika nefis bir kış yemeği bayıldım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ben çok severim bu yemeği canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil