ohh hava miss...


İstanbul'da Anadolu yakasında yaşayan bir İstanbullu olarak karşıya göre daha şanslı
olduğumu düşünüyorum. Henüz betonlaşma dönüşüm adı altında yeni başlasa da,
yine de sahilde Adalara karşı bir çay içebilmek arkanızda yükselen yeni yerleşim binalarının
''Ne olacak semtimizin hali'' modundan çıkarıyor kolayca.
Havalar öyle pırıl pırıl ki bu Aralık ayının 14 ünde, kendimizi evde tutabilmek zor.
Şöyle Tuzla taraflarına gittik dün yine böyle günlük güneşlik bir günde. Tuzla çocukluğum
dan beri yazlık bir semt havasındazaten,yeni de bir Marina kurdular şimdi bir de.
İçinde bir alışverişmerkezi, henüz inşaatı bitmemiş kocaman bir (roller coaster)
lunapark treni de olan oyun alanları, sinemalar, lokantalar var.
En güzel yanı açıkhavada su kenarında gezinerek alışveriş olanağı;
 

Ne kadar karşı çıksak dahi
artık AVM ler bir sosyal yaşam yeri olarak hayatımızda kabul gördü.
Ancak böyle açıkhavada olanlar benim için özellikle güzel havalarda tercih nedeni.
Baksanıza tertemiz su yolları yapmışlar, dükkanlar onun kenarında sıralı;
 Biraz yerlerin damarlı gri beyaz mermer olması,'' ay hamam mermeri mi bu '' dedirtse de,
bu havuzlar, olayı güzelleştirmiş
 Birde bu zeytin ağacı dikkatimi çekti. Burası denizin doldurularak kara haline getirildiği,
üzerine de bu marinanın ve dükkanların inşaa edildiği bir yer. Hatta bu fotoğrafı buldum,
Henüz doldurmaya yeni başladıklarında yine bir Tuzla gezisinde çekmişim 2014 kış başında;

 O zaman ortada görünmeyen bu zeytin ağacı nereden gelmiş ki;
Ege yöresinden getirmişler,  handiyse insanlara değil
ağaçlara da yerinde toprağında rahat yok,
100 yaşındaki bu ağaç da taaa nerelerden gelmiş,neyse ki yerini sevmiş her yerinden dal vermiş,
umarım burada da yaşamaya devam eder..
yerini yurdunu yadırgamaz..

Günümüz aydın ve güneşli olsun, her ne kadar olabiliyorsa...

10 yorum:

  1. umarım bu güzellikleri yok etmezler İstanbul da sahile karşı kahve içebilmek gercekten bir ayrıcalık diye dusunuyorum :) Bursa da böyle keyif için pek şansımız yok ;) mutlu günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben baba tarafından Bursa'lıyım ve oğlmda Bursa da okuyor yani Bursa benim için çok özel. Ovanın yeşili kalmasa da Uludağı ormanlarını doyumsuz bulurum.teşekkürler..

      Sil
  2. Merhabalar.

    Kar yağmadan, havalar iyice soğumadan güneşli ve açık bir gökyüzü ile mis gibi İstanbul'un havasını değerlendirmek üzere Tuzla'ya doğru açılma izlenimleriniz ile birlikte bu güzel fotoğraf karelerini bizlerle paylaşan kalemi, emeği ve yüreği kutlarım. Neden mi? Bu güzelliğin farkına vararak, kendinize böyle bir fırsat verdiğiniz için.

    "Tasasız Değirmenci" isimli bloğumda paylaştığım değirmenci gibi hayatın güzelliklerini görüp tasayı ve üzüntüyü bir tarafa bırakıp yaşamanın tadına vardığınız gibi. Ne mutlu size!

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey önce gidip Tasasız Değirmenci hikayenizi okudum. O kadar tasasız olmasam da bardağın dolu tarafını gören bir yapım vardır.Bazen güzel bir güneşli gün bile beni mutlu ediverir.Hayat kısa dert çok, dert edinmektense biraz ''tasasız değirmenci '' rolü oynamakta sakınca yon kanımca. Mutluluk sizinle de olsun, selamlar.

      Sil
  3. Ne güzel....burası buz gibi Mehtap'cığım gerçi hava açık ve güneşli ama ısıtmıyor:(....havuzlu avm'ler güzelmiş...sevgilerimle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara soğuktur tahmin edebiliyorum, yaşamışlığım var orda. İstanbul da güneş çıktımı yarı bahar oluveriyor , güzelliği de burda. Sevgiler...

      Sil
  4. Aaa ben de blog listemde yaziyi ve resmi görünce baska biryelerin (yurtdisi) tatil mekanlarinin fotosunu koydun sandim önce, meger Tuzlay'mis. Bayildim!

    Bu mevsimde olduguna inanamiyor insan ilk önce...yaz tatili mekanlari gibi, havanin da güzelligi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok ayol bizim memleket fotolara poz verecek öyle manzaralara sahip ki yeter ki gör:) Hava bu aralar böyle soğuk ama ısırmayan cinsten. Sevgiler.

      Sil
  5. Mehtapcim ben geldimm :))biliyorum instagram kuş u oldum:))kulaklarım cinlayinca bir ziyaret edeyim dedim. Ne güzel bir paylaşım miss gibi hava gerçi burada henüz öyle usumedik güneş olmasa hava derecesi hep 10 civarı ama bugün azcık soğumuş :) kış girmeden geçmez ocak var Şubat mart nisan var daha...mümkün olduğu kadar dışarda dolaşmak lazım havalar güzelken. .sevgilerimi bıraktım :))(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay Emel özledik seni, kulaklarını çınlattık valla:)) Ben ıg da takipteyim ama burda da başka oluyor işte. Teşekkürler görüşmek üzere..

      Sil