Mahlepli Çörek


 

*125 gr margarin( yumuşak)
*2 su bardağı toz şeker,
*3 yumurta,
*1 su bardağı yoğurt,
*3 su bardağı un,
*2 çorba kaşığı mahlep,
*1 paket kabartma tozu,
*1 yumurta sarısı(üzeri için)
*Çörekotu

Yumuşak margarin toz şekerle iyice karıştırılıp, 3 yumurta teker teker eklenip çırpılır.
Bir su bardağı yoğurt ilave edilir..
Elenmiş 3 su bardağı un 2 çorba kaşığı mahlep, kabartma tozu eklenir karışıma.
Küçük bir borcama  hamur karışımı yayılır, üzerine bir fırça yardımıyla
yumurta sarısı sürülür, bol çörek otu serpilir.
170-180 derece fırında kızarana kadar pişirilir.

mutfağı saracak o mahlep kokusu inanılmaz iştahlandırıcı, tadı nefis,
yumuşacık.
Bir dilim yetmeyecek;

10 yorum:

  1. Harikasın, sıcacık çayla ne güzel olur, eline sağlık afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler müjde, çayla beraber Ankara'ya bir dilim göndermek isterdim.

      Sil
  2. Kek gibi görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hamuru kekten koyu kurabiyeden sıvı kıvamda:) teşekkürler.

      Sil
  3. Hic yemedim mahlepli cörek. Bak merak ettim simdi görünce:) Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teyzemin tarif defterinden yapıldı:) güzel oluyor, teşekkürler Ayşe.

      Sil
  4. The post is amazing! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    YanıtlaSil
  5. Mahlep varsa tamamdır:) verdiği aromayı inanılmaz seviyorum. Eline emegine saglık mehtapcım afiyetler diliyorum :)

    YanıtlaSil