Ispanaklı Dilber Böreği




Günaydın ,devirdiğimiz koskoca bir 2015 senesinin son haftasına,
son pazartesine girme şansına sahip olanlardanız,
Bu tarifimi 2012 yılında yayınlamışım , dedim sabah çayın yanına iyi gider,
sıcak sıcak, 2015 yılında  son pazartesi bir börek tarifi vereyim;

Ben Ispanaklı içi çiğden hazırlıyorum;
*2 baş soğanı ince ince doğrayıp,sararıncaya kadar kavuruyorum,
*Ayıklanıp yıkanmış ıspanak yapraklarını incecik doğrayıp, bir miktar şeker ve tuzla oğarak ,suyunu sıkıp,kavrulmuş soğanlarla harmanlıyorum,1-2 kez çevirip, tuz karabiber ilave ederek, ocaktan alıyorum.

Böreğin hamuru için gerekli olanlar;
*250 gr.margarin(yarısını da kullanbilirsiniz,ben öyle yaptım)
*4,5 su bardağı un
*3 çorba kaşığı yoğurt,
*1 çorba kaşığı sirke,
*3 çorba kaşığı zeytinyağ,
*2 çay kaşığı tuz,
*1 bardak su

-Unumuzu eleyip,ortasına yoğurt,sirke,zeytinyağ,tuzumuzu koyup karıştırarak,yavaş sulandırıp unla güzel bir hamur yapıp iyice özleştirelim. Sonra üzerine nemli bir bez kapatıp,
dolapta 15 dakika kadar bekletelim.
-Merdane yardımıyla  20-30 cm açacağımız hamurun ortasına margarini koyup,
bohça gibi kapatalım sadece uzunlamasına 35-40 cm kadar açalım , kitap gibi kapatarak,
üzerine  yine bir bez örtüp, dolapta 15-20 dakika bekletelim.

-Bu şekilde dolaptan çıkarıp tekrar uzunlamasına açıp,kitap gibi kapatma işlemini 4 kez yapalım.
En son hamuru oklava ile ince olarak açalım ve ufak dikdörtgenler halinde keserek,
ıspanaklı harçlarını koyarak böreklerimizi hazırlayalım ve fırında kızarana
kadar güzelce pişirelim.
Bu böreğin iç malzemesinde peynir de kullanabilirsiniz.

Biraz uğraştırsa da nefis börekler ,emeğinize değecektir.

Ağız tadıyla,
herkesin güzel günler görebilmesi dileğiyle,
güzel bir hafta olsun.

12 yorum:

  1. Ispanagi çiğ kullanıyorsun demek bu tarifi deneyebilirim. Burada hazır yufka yok. Ben de açarım senin tarifle. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zaten ıspanağın ne canı var, hemen pişiyor:)) sevgiler..

      Sil
  2. Ooo günaydınn sabah sabahhh evi mis kokular sarmış ıspanaklı börekler dur çayımı alıp geliyorum:)) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çayı da ben demlerim canım:)) teşekkürler.

      Sil
  3. ohh ohh mis olmuş ellerine saglık canım hayırlı yıllar

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, sevgiler.

      Sil
    2. Eline sağlık canım ben de ıspanağı ekseri çiğden koymayı tercih ederim böreklerime afiyetler olsun.

      Sil
    3. teşekkür ederim Vişnap, sevgiler..

      Sil
  5. Nefis bir borek ama hic deneyemem sanirim bana isi uzun geliyor yada tenbelimmi ne:)) afiyetler olsun diyorum sevgi lerimi saglikli huzurlu mutlu yillar dileyerek gonderiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende eğer bi güç geldiyse yaparım hamur işleri açmalı da olsa, yoksa pratik yemek candır:))

      Sil